Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidåkning på Nya Zeeland!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Beefalainen" data-source="post: 85412" data-attributes="member: 37988"><p>Runt Queenstown och Wanaka (södra ön) finns det en några shyssta ställen. </p><p>Coronet peak (Q-town): Grymt efter ett bra snöfall, Mycket kuperad teräng men inte så brant. Här finns några shyssta ställen att bygga egna kickers på också.</p><p>Remarkables (Q-town): Bra park och shyssta rännor o dyl vid god snötillgång.</p><p>Cardrona (Wanaka): Ligger mellan Q och W.. Har Snuskigt bra pipe!</p><p>Treble Cone (Wanaka): Här har jag haft en av mina sjukaste puderdagar med en meter puder på sina ställen, bra ställen att bygga egna kickers på.</p><p>Snowfarm/park (Wanaka): Freestyleparadis om snötillgången tillåter med massa hopp och rails, några piper och en grym QP.</p><p></p><p>På Norra ön finns det i mitten ett berg som heter Mt Ruapehu där det finns tre områden, </p><p>Whakapapa (uttalas fack-a-papa =): Ganska flackt men bra hiking om det snöat.</p><p>Turoa: Bra park och grymt bra friåkning.</p><p>Det tredje stället vet jag inget mer om än att det ligger ganska långt ner på berget = sämre snötillgång...</p><p>Mt Ruapehu är en vulkan och har ofta dåligt väder i mitten av vintern men det kan snöa som satan och med en fullträff efter en storm kan man inte få nog!!! Under våren är det dock JÄVLIGT bra!</p><p></p><p>Sen finns det massor av andra ställen på södra ön som jag inte känner till men kolla på www.snow.co.nz där finns info om de flesta områden i hela Nya Zeeland.</p><p>Craigburn regionen har jag sett lite bilder från och där verkar det sjukligt bra.</p><p></p><p>Lycka till i NZ!!!</p><p>/Stefan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Beefalainen, post: 85412, member: 37988"] Runt Queenstown och Wanaka (södra ön) finns det en några shyssta ställen. Coronet peak (Q-town): Grymt efter ett bra snöfall, Mycket kuperad teräng men inte så brant. Här finns några shyssta ställen att bygga egna kickers på också. Remarkables (Q-town): Bra park och shyssta rännor o dyl vid god snötillgång. Cardrona (Wanaka): Ligger mellan Q och W.. Har Snuskigt bra pipe! Treble Cone (Wanaka): Här har jag haft en av mina sjukaste puderdagar med en meter puder på sina ställen, bra ställen att bygga egna kickers på. Snowfarm/park (Wanaka): Freestyleparadis om snötillgången tillåter med massa hopp och rails, några piper och en grym QP. På Norra ön finns det i mitten ett berg som heter Mt Ruapehu där det finns tre områden, Whakapapa (uttalas fack-a-papa =): Ganska flackt men bra hiking om det snöat. Turoa: Bra park och grymt bra friåkning. Det tredje stället vet jag inget mer om än att det ligger ganska långt ner på berget = sämre snötillgång... Mt Ruapehu är en vulkan och har ofta dåligt väder i mitten av vintern men det kan snöa som satan och med en fullträff efter en storm kan man inte få nog!!! Under våren är det dock JÄVLIGT bra! Sen finns det massor av andra ställen på södra ön som jag inte känner till men kolla på www.snow.co.nz där finns info om de flesta områden i hela Nya Zeeland. Craigburn regionen har jag sett lite bilder från och där verkar det sjukligt bra. Lycka till i NZ!!! /Stefan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidåkning på Nya Zeeland!
Tillbaka
Topp