Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåkningens Framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ecco87" data-source="post: 430546" data-attributes="member: 32607"><p>Det är så mycket snack om klimathotet mm hela tiden. Innan dom kom på det så var det snack om att asteroiden Apophis kommer ödelägga jorden år 2036. </p><p><a href="http://www.aftonbladet.se/nyheter/article335601.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/nyheter/article335601.ab</a></p><p></p><p>Visst påverkas klimatet av hur vi konsumerar saker, vi kör bil istället för att åka kommunalt, vi använder oss av icke förnyelsebara saker, många källsorterar inte mm. </p><p></p><p>Men som jeppenator sa, så har alltid vintrarna varit olika, vilket jag tror inte beror på klimatet. Här har vi inte haft en sån bra vinter sedan 2005, Bydalen har fortfarande 1,2 m snö i terrängen och det har inte hänt tidigare, oftast brukar det vara stenigt i backarna, barmark mm. </p><p></p><p>När vintern uteblir flera år i rad här uppe, då tror jag på att klimatet är boven i dramat. </p><p></p><p>Men visst, vi bör tänka på hur vi konsumerar saker, börja källsortera, använda förnyelsebara produkter mm. Det är jag helt överrens om.</p><p></p><p>Men jag tror att så länge jag lever så kommer vi ha liknande vintrar som tidigare och jorden kommer inte ödeläggas av asteroiden Apophis.</p><p></p><p>Sen kommer alltid skidåkning finnas, det kommer komma så mycket nytt som gör att skidanläggningarna kan producera snö på annat sätt än vad dom gör idag. Om inte kommer det byggas som i Dubai, innomhus skidåkning......</p><p></p><p>Jag kommer iaf åka tills jag dör, det påvekar inte mig speciellt mycket iaf. Men jag källsorterar, åker kollektiv trafik till jobbet/backarna, använder inte bilen mer än nödvändigt mm. Försöker tänka på miljön så mycket som möjligt.</p><p></p><p> Jag har haft en bra säsong, och tror inte det kommer bli så stor skillnad. Vi har dessutom haft en längre vinter än vanligt här uppe=)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ecco87, post: 430546, member: 32607"] Det är så mycket snack om klimathotet mm hela tiden. Innan dom kom på det så var det snack om att asteroiden Apophis kommer ödelägga jorden år 2036. [URL]http://www.aftonbladet.se/nyheter/article335601.ab[/URL] Visst påverkas klimatet av hur vi konsumerar saker, vi kör bil istället för att åka kommunalt, vi använder oss av icke förnyelsebara saker, många källsorterar inte mm. Men som jeppenator sa, så har alltid vintrarna varit olika, vilket jag tror inte beror på klimatet. Här har vi inte haft en sån bra vinter sedan 2005, Bydalen har fortfarande 1,2 m snö i terrängen och det har inte hänt tidigare, oftast brukar det vara stenigt i backarna, barmark mm. När vintern uteblir flera år i rad här uppe, då tror jag på att klimatet är boven i dramat. Men visst, vi bör tänka på hur vi konsumerar saker, börja källsortera, använda förnyelsebara produkter mm. Det är jag helt överrens om. Men jag tror att så länge jag lever så kommer vi ha liknande vintrar som tidigare och jorden kommer inte ödeläggas av asteroiden Apophis. Sen kommer alltid skidåkning finnas, det kommer komma så mycket nytt som gör att skidanläggningarna kan producera snö på annat sätt än vad dom gör idag. Om inte kommer det byggas som i Dubai, innomhus skidåkning...... Jag kommer iaf åka tills jag dör, det påvekar inte mig speciellt mycket iaf. Men jag källsorterar, åker kollektiv trafik till jobbet/backarna, använder inte bilen mer än nödvändigt mm. Försöker tänka på miljön så mycket som möjligt. Jag har haft en bra säsong, och tror inte det kommer bli så stor skillnad. Vi har dessutom haft en längre vinter än vanligt här uppe=) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåkningens Framtid?
Tillbaka
Topp