Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåkningens Framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ecco87" data-source="post: 430553" data-attributes="member: 32607"><p>Jag är inte sån som tro påallt som skriv i media, dom förstorar upp allt och det gör att folk slutar att lyssna/läsa på allt som skrivs i tidningarna. Skrivs det mindre så får dom mer uppmärksamhet och mer som blir intresserade. Under ett års tid har det stått minst 1 artikel om klimathotet varje dag.....</p><p></p><p>Som jag sa om den där asteroiden Apophis, där förstorades allt oxå upp, den kommer krascha på jorden, vi måste sätta raketmotorer mm på den för att få den att ändra bana. </p><p></p><p>Jag anser att dom kan inte VETA att klimatet är hotat och att asteroiden kommer krascha. Det får tiden utvisa, som sagt år 2030 får vi se om vasaloppet är inställt och år 2036 får vi se om Apophis ödelägger jorden lr. ej. </p><p></p><p>Men visst vill jag att mina barn och barnbarn ska få uppleva friheten och allt som skidåkning innebär. Men mycket kommer förändras under våran generaion, både positivt och negativt. Det kommer garanterat finnas flera st innomhus anläggningar, konstsnön kommer utvecklas mm. </p><p></p><p>Men dom kan inte avgöra om denna vinter har med klimathotet att göra eller ej. Förra vintern var en bra vinter för sthlm om jag inte minns fel, men den var lite sämre för oss här uppe. Nä, när vintrarna har uteblivit(blivit sämre fler år kan man börja snacka. </p><p></p><p>Så summa sumarum, jag är inne på samma spår som dig, men ändå inte =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ecco87, post: 430553, member: 32607"] Jag är inte sån som tro påallt som skriv i media, dom förstorar upp allt och det gör att folk slutar att lyssna/läsa på allt som skrivs i tidningarna. Skrivs det mindre så får dom mer uppmärksamhet och mer som blir intresserade. Under ett års tid har det stått minst 1 artikel om klimathotet varje dag..... Som jag sa om den där asteroiden Apophis, där förstorades allt oxå upp, den kommer krascha på jorden, vi måste sätta raketmotorer mm på den för att få den att ändra bana. Jag anser att dom kan inte VETA att klimatet är hotat och att asteroiden kommer krascha. Det får tiden utvisa, som sagt år 2030 får vi se om vasaloppet är inställt och år 2036 får vi se om Apophis ödelägger jorden lr. ej. Men visst vill jag att mina barn och barnbarn ska få uppleva friheten och allt som skidåkning innebär. Men mycket kommer förändras under våran generaion, både positivt och negativt. Det kommer garanterat finnas flera st innomhus anläggningar, konstsnön kommer utvecklas mm. Men dom kan inte avgöra om denna vinter har med klimathotet att göra eller ej. Förra vintern var en bra vinter för sthlm om jag inte minns fel, men den var lite sämre för oss här uppe. Nä, när vintrarna har uteblivit(blivit sämre fler år kan man börja snacka. Så summa sumarum, jag är inne på samma spår som dig, men ändå inte =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåkningens Framtid?
Tillbaka
Topp