Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåkningens historia?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="VanDamn" data-source="post: 708" data-attributes="member: 11931"><p>Hej, jag heter Nils von Heijne och går sista året på Bromma Gymnasium utanför Stockholm. Jag ska precis skriva mitt specialarbete om skidåkningens historia, utveckling, skidtillverkning och annan utrustning mm mm.</p><p></p><p>Jag skulle därför hemskt gärna vilja veta hur man tillverkar skidor ( tekniker, material, varför dessa? osv ) och gärna även annan utrustning som pjäxor, stavar, valla.</p><p></p><p>Om det inte är för mycket besvär skulle jag också vilja veta lite om allmän skidhistoria ( första skidan, tävling, första snowboard / snowblade/ carvingskida, uppfinnare osv ) samt vad ni tror om FRAMTIDENS utförsåkning.</p><p></p><p>Vad är förresten Hot dog inom skidåkning? jag har hört mycket om det men aldrig förstått vad det var och vem som grundade iden</p><p></p><p>Tack på förhand, jag hoppas att jag inte ställer till för mycket problem men arbetet kommer att vara avgörande för mitt slutbetyg.</p><p>Nils von Heijne</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VanDamn, post: 708, member: 11931"] Hej, jag heter Nils von Heijne och går sista året på Bromma Gymnasium utanför Stockholm. Jag ska precis skriva mitt specialarbete om skidåkningens historia, utveckling, skidtillverkning och annan utrustning mm mm. Jag skulle därför hemskt gärna vilja veta hur man tillverkar skidor ( tekniker, material, varför dessa? osv ) och gärna även annan utrustning som pjäxor, stavar, valla. Om det inte är för mycket besvär skulle jag också vilja veta lite om allmän skidhistoria ( första skidan, tävling, första snowboard / snowblade/ carvingskida, uppfinnare osv ) samt vad ni tror om FRAMTIDENS utförsåkning. Vad är förresten Hot dog inom skidåkning? jag har hört mycket om det men aldrig förstått vad det var och vem som grundade iden Tack på förhand, jag hoppas att jag inte ställer till för mycket problem men arbetet kommer att vara avgörande för mitt slutbetyg. Nils von Heijne [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåkningens historia?
Tillbaka
Topp