Skidbag för bilen

AbsolutIggy

Medlem
Skidbag för bilen
Hej!

Nagon som vet var man kan köpa enkla, smala, lätta etc. skidbagar? Jag vill inte ha nagra handtag, de ska helst vara tunna, alltsa utan fodring - alltsa sadana som passar bra att lägga i skidhallaren pa takställningen sa att skidorna och bindningarna inte fylls med smuts.

Jag hittar bara tjocka, otympliga bagar - och dom tva gamla vi har som mina föräldrar köpte för trettio ar sen haller inte sa länge till! Tack för alla svar!

Skidbag för bilen
Stadium har haft några klena, långa, tunna och lätta väskor tidigare för bara någon billig penning. Mitt problem har snarare varit tvärtom, att hitta bra helfodrade väskor... har för mig att Alpingaragets egna bag (eller den med deras logo på är) är helt ofodrad.

Skidbag för bilen
Har ingen ide på vart man kan hitta ett simpelt fodral men jag rekommenderar: Nål och tråd!

Köp nåt skysst tyg och sy lite.

Skidbag för bilen
tjaa

om det jag tror du söker s ska du köpa INTERSPORTs
den e billig slittålig snygg disign(smasak) LÄTT, men det enda som stör mig att det står intersport med STORA bokstäver på fodralet men annars e den prima prima.

mvh//
wolwerin.
peace out!

Skidbag för bilen
Tack för svaren. Helfodrade blir för tjockt när man ska klämma in dom i takställningen! Om man inte knyter till allt ordentligt fladdrar det runt och slår på taket medan man kör, det är rätt retligt.

Salomon's ser ok ut, men fortfarande rätt bred. Intersport har gjort dom som vi har nu, bara att det knappt syns för att dom är så nötta. Ska kolla runt lite intersportaffärer! (Problemet med Stadium och Alpingaraget är att jag bor i Zürich.. skulle bli långt att åka)

Tillbaka
Topp