Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
skidbag för två skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 977955" data-attributes="member: 46762"><p>Precis, kör inte pjäxor i skidfodralet/incheckningen... Dels riskerar du att bli av med dem ngn dag men sedan kan flygbolagspersonalen säga nej till att du har pjäxorna i fodralet. Det är ju mycket snack om det nu och SAS säger ju nej.</p><p></p><p>Personligen föredrar jag ett lång icke-hjulbeprytt fodral (jag har Salomons 200cm, nu är det 195cm ist). Där får jag lekande lätt plats med två par breda skidor och genom att skippa hjulen sparar jag något kilo. Jag har haft rullfodral från Dakine tidigare och visst är det bra inne på flygplatsen, men väl i en snöig alpby släpar man mer än rullar då hjulen inte går ner så långt. Sen känns det lättare att charma sig undan övervikt vid incheckningen om man har ett "normalt" fodral jämfört med ett hjulfodral. Det är väl snarare regel än undantag att de med stora hjulfodral har övervikt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 977955, member: 46762"] Precis, kör inte pjäxor i skidfodralet/incheckningen... Dels riskerar du att bli av med dem ngn dag men sedan kan flygbolagspersonalen säga nej till att du har pjäxorna i fodralet. Det är ju mycket snack om det nu och SAS säger ju nej. Personligen föredrar jag ett lång icke-hjulbeprytt fodral (jag har Salomons 200cm, nu är det 195cm ist). Där får jag lekande lätt plats med två par breda skidor och genom att skippa hjulen sparar jag något kilo. Jag har haft rullfodral från Dakine tidigare och visst är det bra inne på flygplatsen, men väl i en snöig alpby släpar man mer än rullar då hjulen inte går ner så långt. Sen känns det lättare att charma sig undan övervikt vid incheckningen om man har ett "normalt" fodral jämfört med ett hjulfodral. Det är väl snarare regel än undantag att de med stora hjulfodral har övervikt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
skidbag för två skidor!
Tillbaka
Topp