Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skidbag på hjul med plats för pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1333074" data-attributes="member: 15720"><p>DB-skidgodrslet är stort, men sen beror det ju på hur länge du ska vara borta och hur mycket ombyte du behöver….</p><p>Jag packar ofta det mesta i DB fodralet och har dessutom en supertunn liten bag i ”fallskärmstyg” med i DB fodralet. I den bagen lägger jag underkläder, T-shirts, mm för att slippa bära med mig skidfodralet in på rummet. (Jag byter ofta skidorter några gånger under en vanlig Alperna på en vecka…) Sen har jag alltid en skidryggsäck med som handbagage på planet. I den har jag skidbyxor, goggles, handskar (ibland även hjälm) samt ett underställ + skidstrumpor, lavinsöksre, mm. Jacka som går att åka skidor i har jag på mig under flygresan. På så sätt slipper jag köpa de dyraste prylarna OM skidfodralet inte kommer med planet. Reseförsäkringen räcker ju inte till att köpa allt nytt vid förseningar på någon dag eller två, men definitivt till att hyra skidor, pjäxor, köpa tandborste mm….</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1333074, member: 15720"] DB-skidgodrslet är stort, men sen beror det ju på hur länge du ska vara borta och hur mycket ombyte du behöver…. Jag packar ofta det mesta i DB fodralet och har dessutom en supertunn liten bag i ”fallskärmstyg” med i DB fodralet. I den bagen lägger jag underkläder, T-shirts, mm för att slippa bära med mig skidfodralet in på rummet. (Jag byter ofta skidorter några gånger under en vanlig Alperna på en vecka…) Sen har jag alltid en skidryggsäck med som handbagage på planet. I den har jag skidbyxor, goggles, handskar (ibland även hjälm) samt ett underställ + skidstrumpor, lavinsöksre, mm. Jacka som går att åka skidor i har jag på mig under flygresan. På så sätt slipper jag köpa de dyraste prylarna OM skidfodralet inte kommer med planet. Reseförsäkringen räcker ju inte till att köpa allt nytt vid förseningar på någon dag eller två, men definitivt till att hyra skidor, pjäxor, köpa tandborste mm…. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skidbag på hjul med plats för pjäxor?
Tillbaka
Topp