Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidbagage ingår, vad tillåts i väskan? Lufthansa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OleBramserud" data-source="post: 937436" data-attributes="member: 86662"><p>Jeg skal fly med Lufthansa Oslo-München på lørdag, og må si jeg er like forvirret som en del andre. På websiden deres står det:</p><p></p><p>"Additionally, all passengers will in future have the option of taking one sports bag (categorised as ‘small') with them as part of their valid free baggage allowance.</p><p></p><p>What is more, they may also take one ski bag (this does not apply on North Atlantic routes)."</p><p></p><p>Burde ikke det tolkes som: 1stk vanlig bag ( 23kg) + 1 sports bag (15kg) + et par ski?</p><p></p><p>Jeg ringte deres kundeservice og de klarte ikke svare på dette.</p><p></p><p>Jeg sa også at jeg regnet med det var den totale vekten som var viktig, så om jeg tok med en vanlig bag på 15kg, så kan jeg ta med sportsutstyr på 23kg? Dette kunne de heller ikke svare på. De syns også det ble veldig vanskelig å avgjøre om jeg kunne ha 2 par ski i én bag. </p><p></p><p>De henviste meg til check-inskranken, men da er det jo litt sent. Dvs at jeg kan være heldig å få med 2 par om jeg møter på rett person i Oslo, mens jeg får betale overvekt i München eller vice-versa.</p><p></p><p>Ironisk nok er lavprisselskapene som easyjet og Norwegian mye tydeligere. Kjøper man skifrakt, så får man 12-15kg ekstra samme hvor mange ski man tar med. Da kan også vanlig bagasje veie 10kg og skibag 25kg f.eks. Det er jo den totale vekten som spiller rolle for flyet.</p><p></p><p>Er så frustrert nå at jeg tror jeg drar med et par ski.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OleBramserud, post: 937436, member: 86662"] Jeg skal fly med Lufthansa Oslo-München på lørdag, og må si jeg er like forvirret som en del andre. På websiden deres står det: "Additionally, all passengers will in future have the option of taking one sports bag (categorised as ‘small') with them as part of their valid free baggage allowance. What is more, they may also take one ski bag (this does not apply on North Atlantic routes)." Burde ikke det tolkes som: 1stk vanlig bag ( 23kg) + 1 sports bag (15kg) + et par ski? Jeg ringte deres kundeservice og de klarte ikke svare på dette. Jeg sa også at jeg regnet med det var den totale vekten som var viktig, så om jeg tok med en vanlig bag på 15kg, så kan jeg ta med sportsutstyr på 23kg? Dette kunne de heller ikke svare på. De syns også det ble veldig vanskelig å avgjøre om jeg kunne ha 2 par ski i én bag. De henviste meg til check-inskranken, men da er det jo litt sent. Dvs at jeg kan være heldig å få med 2 par om jeg møter på rett person i Oslo, mens jeg får betale overvekt i München eller vice-versa. Ironisk nok er lavprisselskapene som easyjet og Norwegian mye tydeligere. Kjøper man skifrakt, så får man 12-15kg ekstra samme hvor mange ski man tar med. Da kan også vanlig bagasje veie 10kg og skibag 25kg f.eks. Det er jo den totale vekten som spiller rolle for flyet. Er så frustrert nå at jeg tror jeg drar med et par ski. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidbagage ingår, vad tillåts i väskan? Lufthansa
Tillbaka
Topp