Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidbagage ingår, vad tillåts i väskan? Lufthansa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 949938" data-attributes="member: 88967"><p>Det står visst på lufthansa vad det gäller för kg. Du har 23kg i det vanliga bagaget, 8kg i handbagaget. Sen gäller det 15kg i skidfodralet egentligen ett par skidor och stavar, och sen en pjäxbag. </p><p></p><p>Jag reste 3 resor nu i vinter och det va inga problem. Hade två par skidor, skruvade av bakbindningen på ena paret så att dom vägde under 15kg. Hade en lapp om att dom hade öppnat bagen alla tre gånger hem från italien och det va inga problem. </p><p></p><p>Det är ju bara att man ska komma ihåg att boka in bagaget innan, så va det inte förut.</p><p></p><p>Edit:</p><p></p><p><a href="http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/info_and_services/baggage?nodeid=3331156&l=en&cid=18002" target="_blank">http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/info_and_services/baggage?nodeid=3331156&l=en&cid=18002</a></p><p></p><p>Skidor räknas som SMALL i vikt:</p><p></p><p>Small: up to 15 kg and/or 1.40 m</p><p>One ski equipment = One pair of skis or water skis or one snowboard + 1 pair of ski sticks + 1 pair of ski boots + 1 ski helmet.</p><p></p><p>Dom har aldrig vägt eller brytt sig om min pjäxbag, där jag dessutom haft pjäxor, hjälm och lavinkitt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 949938, member: 88967"] Det står visst på lufthansa vad det gäller för kg. Du har 23kg i det vanliga bagaget, 8kg i handbagaget. Sen gäller det 15kg i skidfodralet egentligen ett par skidor och stavar, och sen en pjäxbag. Jag reste 3 resor nu i vinter och det va inga problem. Hade två par skidor, skruvade av bakbindningen på ena paret så att dom vägde under 15kg. Hade en lapp om att dom hade öppnat bagen alla tre gånger hem från italien och det va inga problem. Det är ju bara att man ska komma ihåg att boka in bagaget innan, så va det inte förut. Edit: [URL]http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/info_and_services/baggage?nodeid=3331156&l=en&cid=18002[/URL] Skidor räknas som SMALL i vikt: Small: up to 15 kg and/or 1.40 m One ski equipment = One pair of skis or water skis or one snowboard + 1 pair of ski sticks + 1 pair of ski boots + 1 ski helmet. Dom har aldrig vägt eller brytt sig om min pjäxbag, där jag dessutom haft pjäxor, hjälm och lavinkitt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidbagage ingår, vad tillåts i väskan? Lufthansa
Tillbaka
Topp