Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidbagage ingår, vad tillåts i väskan? Lufthansa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 950014" data-attributes="member: 118552"><p>Har inte tänkt på detta, en intressant aspekt. Flygbolaget ersätter nog bara för det som är godkänt att ha i skidfodralet. Frågan är vad hemförsäkringen säger. Jag blev av med ett par skidor och flygbolaget ersätter bara med ngt slags ersättning per kilogram. Hemförsäkringen ersatte för värdet av skidorna dvs. inköpspris minus förslitning. Men jag minns att det var helt okej ersättning. Frågan är om hemförsäkringsbolaget kan krångla om det är två par skidor och två par pjäxor i skidfodralet? Tror inte det. Flög för övrig med Swiss i januari och hade två par skidor och två par pjäxor och lite annat i skidfodralet utan problem. Har tidigare flugit med Swiss ett antal ggr och det har aldrig varit problem. Tror Swiss betraktar det som en del av sin policy och marknadspositionering att ta hand om skidresenärer till Schweiz. En gång när jag flög utan skidfodral och hade övervikt så fick jag ta med övervikten gratis med hänvisning till att "jag kunde ju haft skidor"! </p><p>Maxvikten med Swiss är 23 kg för skidfodral och 23 kg för väskan. Flög ner med över 50 kg bagage utan problem i januari. Det var förstås problem att kånka runt på eländet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 950014, member: 118552"] Har inte tänkt på detta, en intressant aspekt. Flygbolaget ersätter nog bara för det som är godkänt att ha i skidfodralet. Frågan är vad hemförsäkringen säger. Jag blev av med ett par skidor och flygbolaget ersätter bara med ngt slags ersättning per kilogram. Hemförsäkringen ersatte för värdet av skidorna dvs. inköpspris minus förslitning. Men jag minns att det var helt okej ersättning. Frågan är om hemförsäkringsbolaget kan krångla om det är två par skidor och två par pjäxor i skidfodralet? Tror inte det. Flög för övrig med Swiss i januari och hade två par skidor och två par pjäxor och lite annat i skidfodralet utan problem. Har tidigare flugit med Swiss ett antal ggr och det har aldrig varit problem. Tror Swiss betraktar det som en del av sin policy och marknadspositionering att ta hand om skidresenärer till Schweiz. En gång när jag flög utan skidfodral och hade övervikt så fick jag ta med övervikten gratis med hänvisning till att "jag kunde ju haft skidor"! Maxvikten med Swiss är 23 kg för skidfodral och 23 kg för väskan. Flög ner med över 50 kg bagage utan problem i januari. Det var förstås problem att kånka runt på eländet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidbagage ingår, vad tillåts i väskan? Lufthansa
Tillbaka
Topp