Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidbredd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 407831" data-attributes="member: 46117"><p>Finns en del trådar i detta ädla ämne redan... </p><p>Men jag skulle nog kanske kika lite på Head´s Supershape Magnum, Elan magfire, Dynastar 4800 & 8000 serien..</p><p>Önskas något lite styvare och hårdare så spana in Völkl, Stöckli Stormrider..</p><p>I alla ovannämnda varianter rör det sig om 75 - 85 i midja, vilket är helt OK för de förhållanden som du beskriver. Man kan naturligtvis åka på mycket bredare skidor än 85 i midja, och fortfarande behålla bra kantgrepp, men desto bredare du väljer, desto mer kommer du att få jobba. Å andra sidan blir det tvärtom utanför pisten..men det beror ju på vad du vill ha ut mest av..</p><p></p><p>Jag gillar personligen lite "längre skidor"..Dvs runt kroppslängd.</p><p>I ditt fall en skida runt 175 - 180cm. Då skulle det fungera både i och utanför pisten.</p><p></p><p>Själv kör jag på ett par Stöckli Stormrider XL och trivs hur bra som helst med dem.</p><p>Fungerar överallt!</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>/G</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 407831, member: 46117"] Finns en del trådar i detta ädla ämne redan... Men jag skulle nog kanske kika lite på Head´s Supershape Magnum, Elan magfire, Dynastar 4800 & 8000 serien.. Önskas något lite styvare och hårdare så spana in Völkl, Stöckli Stormrider.. I alla ovannämnda varianter rör det sig om 75 - 85 i midja, vilket är helt OK för de förhållanden som du beskriver. Man kan naturligtvis åka på mycket bredare skidor än 85 i midja, och fortfarande behålla bra kantgrepp, men desto bredare du väljer, desto mer kommer du att få jobba. Å andra sidan blir det tvärtom utanför pisten..men det beror ju på vad du vill ha ut mest av.. Jag gillar personligen lite "längre skidor"..Dvs runt kroppslängd. I ditt fall en skida runt 175 - 180cm. Då skulle det fungera både i och utanför pisten. Själv kör jag på ett par Stöckli Stormrider XL och trivs hur bra som helst med dem. Fungerar överallt! Lycka till! /G [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidbredd
Tillbaka
Topp