Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Skidbyxor till en tax
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoRugge" data-source="post: 1229356" data-attributes="member: 165288"><p>Jag gillar också Norröna. Men delar din upplevelse, de är ofta väldigt långa och tighta i storlekarna.</p><p></p><p>Vet också att Haglöfs haft byxor i olika längder. Har själv ett par goretex light i short. Men mig veterligen har de inga byxor med snölås och corduraförstärkning i short variant.</p><p></p><p>Angående att sy upp byxorna, så bör man tänka på, att det inte är helt okomplicerat om plagget är försett med ett membran. (Ex.GoreTex). Om man gör det själv, är det tveksamt om garantin gäller, även om det är längst ned man lägger upp. Känns ju trist att förlora garanti på ett par nya och sannolikt relativt dyra byxor. Det finns iofs aujtoriserade GoreTex skräddare, man kan länna in till (som säkerställer att sömmarna är vattentäta enl. GoreTex definitioner och specifikationer) Men det är vanligtvis väldigt dyrt att lämna in till en sådan skräddare. (Kan bli dyrare än helt nya byxor av mellanklasspris).</p><p></p><p>Utifrån de önskemål o krav jag tolkar att du har så rekommenderar jag som sagt att prova någon av Tierras dam-modeller. Tierra Roc Blanc, motsvarar Lofoten GoreTex Pro i kvalitet och funktionslitet, men Tierra är kortare och rymligare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoRugge, post: 1229356, member: 165288"] Jag gillar också Norröna. Men delar din upplevelse, de är ofta väldigt långa och tighta i storlekarna. Vet också att Haglöfs haft byxor i olika längder. Har själv ett par goretex light i short. Men mig veterligen har de inga byxor med snölås och corduraförstärkning i short variant. Angående att sy upp byxorna, så bör man tänka på, att det inte är helt okomplicerat om plagget är försett med ett membran. (Ex.GoreTex). Om man gör det själv, är det tveksamt om garantin gäller, även om det är längst ned man lägger upp. Känns ju trist att förlora garanti på ett par nya och sannolikt relativt dyra byxor. Det finns iofs aujtoriserade GoreTex skräddare, man kan länna in till (som säkerställer att sömmarna är vattentäta enl. GoreTex definitioner och specifikationer) Men det är vanligtvis väldigt dyrt att lämna in till en sådan skräddare. (Kan bli dyrare än helt nya byxor av mellanklasspris). Utifrån de önskemål o krav jag tolkar att du har så rekommenderar jag som sagt att prova någon av Tierras dam-modeller. Tierra Roc Blanc, motsvarar Lofoten GoreTex Pro i kvalitet och funktionslitet, men Tierra är kortare och rymligare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Skidbyxor till en tax
Tillbaka
Topp