Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiddesign - snyggaste laggen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 11344" data-attributes="member: 13245"><p>Jag gillar egentligen rätt ren design, men just när det gäller skidor vill jag att de helt enkelt skall se ut som de vill åka fort. Många skidor som är snygga i butiken ser helt enkelt inte tillräckligt snabba ut på snön. </p><p></p><p>Något som definitivt ser snabbt ut är riktiga sidokanter. Det är under stark protest jag över huvud taget ställer mig på ett par capskidor och jag går över lik för att få tag på mina favoritskidor i specialtillverkad modell - utan cap.</p><p></p><p>Vidare gillar jag när det står viktig information på något icke-engelskt språk på skidorna. Exempel är "For ekstrem värsting kjörning" (fast med norsk-ö) eller ännu bättre, "Handgefertigte rennversion". </p><p></p><p>De första P9 RS i någon röd-orang-rosa färgnyans såg klart snabba ut, speciellt i super-G längden 213. Några av Salomons race lagg (fabriksracing, utan cap) ser snabba ut. Jag har dessutom ett par extremt snabbsynta gamla Völkl storslalomlagg med skruvad stålkant, grönt belag och helt svart ovansida hemma. Jag vill dock inte prova hur snabba de verkligen är eftersom de är helt omonterade. Styvheten och tjockleken på drygt 2cm ger dock klara signaler om hyfsad snabbhet.</p><p></p><p>En dröm är att få en HitMe pro-model tillverkad med design som matchar mitt ski-yot-ställ.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 11344, member: 13245"] Jag gillar egentligen rätt ren design, men just när det gäller skidor vill jag att de helt enkelt skall se ut som de vill åka fort. Många skidor som är snygga i butiken ser helt enkelt inte tillräckligt snabba ut på snön. Något som definitivt ser snabbt ut är riktiga sidokanter. Det är under stark protest jag över huvud taget ställer mig på ett par capskidor och jag går över lik för att få tag på mina favoritskidor i specialtillverkad modell - utan cap. Vidare gillar jag när det står viktig information på något icke-engelskt språk på skidorna. Exempel är "For ekstrem värsting kjörning" (fast med norsk-ö) eller ännu bättre, "Handgefertigte rennversion". De första P9 RS i någon röd-orang-rosa färgnyans såg klart snabba ut, speciellt i super-G längden 213. Några av Salomons race lagg (fabriksracing, utan cap) ser snabba ut. Jag har dessutom ett par extremt snabbsynta gamla Völkl storslalomlagg med skruvad stålkant, grönt belag och helt svart ovansida hemma. Jag vill dock inte prova hur snabba de verkligen är eftersom de är helt omonterade. Styvheten och tjockleken på drygt 2cm ger dock klara signaler om hyfsad snabbhet. En dröm är att få en HitMe pro-model tillverkad med design som matchar mitt ski-yot-ställ. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiddesign - snyggaste laggen?
Tillbaka
Topp