Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Skidfilm från digitalkamera till datorn????
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrik_O" data-source="post: 30681" data-attributes="member: 30555"><p>Sony har på sina digitalkamror så kallad i.link om jag minns rätt. Det är samma som firewire, det du behöver skaffa är ett firewiere kort som inte kostar med än 300-400 kr och en firewirekabel. Det skall vara en så kallad 6/4 kabel, det skall vara IEEE 1394 standarden.</p><p></p><p>Men du behöver förståss ett program att redigera filmen i också, men det finns allt från billiga till dyra sådana.</p><p></p><p>En sak som du måste tänka på att det krävs en snabb dator med myket minne för att redigera film. 20 min film tar ca 7 Gb, sedan måste man omkoda filmen när man skall spara den, det kan ta upp emot 2 h på min dator, det är en P4 1,8 Ghz med 512 Mb RDRAM. På svenska = ganska bra.</p><p></p><p>Men visst går det med lite slöare dator, men det kan ta evigheter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrik_O, post: 30681, member: 30555"] Sony har på sina digitalkamror så kallad i.link om jag minns rätt. Det är samma som firewire, det du behöver skaffa är ett firewiere kort som inte kostar med än 300-400 kr och en firewirekabel. Det skall vara en så kallad 6/4 kabel, det skall vara IEEE 1394 standarden. Men du behöver förståss ett program att redigera filmen i också, men det finns allt från billiga till dyra sådana. En sak som du måste tänka på att det krävs en snabb dator med myket minne för att redigera film. 20 min film tar ca 7 Gb, sedan måste man omkoda filmen när man skall spara den, det kan ta upp emot 2 h på min dator, det är en P4 1,8 Ghz med 512 Mb RDRAM. På svenska = ganska bra. Men visst går det med lite slöare dator, men det kan ta evigheter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Skidfilm från digitalkamera till datorn????
Tillbaka
Topp