Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidfilmerna kommer att dö ut
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ST90" data-source="post: 550575" data-attributes="member: 49616"><p>Så här kan jag ofta se det:</p><p></p><p>Skidfilmsproducenter har väldigt liten budget egentligen då man börjar snacka film, den tid, energi och kunskap de lägger ner kontra hur mycket pengar de får ut för det är ju knappast något de blir stenrika på (okej, finns undantag, men rent generellt). Nedladdning gör det ju ännu svårare att dra in brödfödan, eller budgeten till nästa år för den delen. Sponsorer sviker då de inte får synas tillräckligt pga för lite sålda filmer (fast de egentligen får synas sjukt mycket pga nerladdning men det tas ju inte till hänsyn så klart). Allt är väl en ond cirkel.</p><p></p><p>Hollywoodfilmer & svensk film, ja, de ska visas på bio och köpas DVD's, biobesöken (i Sverige) har inte minskat något markant senaste åren vad jag vet. Jovisst, vissa år har de gjort det (tex 2008), men <strong>jag</strong> tror snarast det beror på dåligt bioutbud eller sämre filmer än tidiga år. </p><p>Vad gäller DVD's vet jag inte, men jag köper då aldrig film på DVD då jag tycker det är för dyrt, hyr hellre. </p><p></p><p></p><p>Nu får ju gärna någon förståsigpåare komma och säga att nej du har fel och är dum, så här är det. Men ha i åtanke att jag säger endast vad jag tror och hur jag uppfattat det. Bra diskussionsämne förresten, även om det är mer av en uppmaning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ST90, post: 550575, member: 49616"] Så här kan jag ofta se det: Skidfilmsproducenter har väldigt liten budget egentligen då man börjar snacka film, den tid, energi och kunskap de lägger ner kontra hur mycket pengar de får ut för det är ju knappast något de blir stenrika på (okej, finns undantag, men rent generellt). Nedladdning gör det ju ännu svårare att dra in brödfödan, eller budgeten till nästa år för den delen. Sponsorer sviker då de inte får synas tillräckligt pga för lite sålda filmer (fast de egentligen får synas sjukt mycket pga nerladdning men det tas ju inte till hänsyn så klart). Allt är väl en ond cirkel. Hollywoodfilmer & svensk film, ja, de ska visas på bio och köpas DVD's, biobesöken (i Sverige) har inte minskat något markant senaste åren vad jag vet. Jovisst, vissa år har de gjort det (tex 2008), men [b]jag[/b] tror snarast det beror på dåligt bioutbud eller sämre filmer än tidiga år. Vad gäller DVD's vet jag inte, men jag köper då aldrig film på DVD då jag tycker det är för dyrt, hyr hellre. Nu får ju gärna någon förståsigpåare komma och säga att nej du har fel och är dum, så här är det. Men ha i åtanke att jag säger endast vad jag tror och hur jag uppfattat det. Bra diskussionsämne förresten, även om det är mer av en uppmaning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidfilmerna kommer att dö ut
Tillbaka
Topp