Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidfilmerna kommer att dö ut
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjanne" data-source="post: 550621" data-attributes="member: 56758"><p>Underligt.. jag som trodde reklam handlade om att få ut budskap om sin produkt till så många som möjligt... torde väl vara fler som får budskapet om man slipper betala pengar för möjligheten att se det. Sedan är argumentet att man ska behöva betala för att titta på reklam som ju skidfilmerna faktiskt är (om än väldigt underhållande sådan som jag gärna tittar på om och om igen) väl underligt? Inte vill du väl betala för att de icke statliga tevekanalerna sänder reklam? Om man tittar på tex msp filmer så är de största sponsorerna salomon, k2 och HH. Tittar man på åkarna är det just dessa prylar dom glider omkring med/i. Åkarna är helt enkelt stora reklamskyltar som råkar kunna bränna av en 60 graders alaskatopp i full fart i stället för att sitta på ett plakat i busskuren i stan. Sedan drar man naturligtvis in lite extra profit på försäljning av dvd, men att det skulle utgöra hela budgeten för nästa års film är helt enkelt inte rimligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjanne, post: 550621, member: 56758"] Underligt.. jag som trodde reklam handlade om att få ut budskap om sin produkt till så många som möjligt... torde väl vara fler som får budskapet om man slipper betala pengar för möjligheten att se det. Sedan är argumentet att man ska behöva betala för att titta på reklam som ju skidfilmerna faktiskt är (om än väldigt underhållande sådan som jag gärna tittar på om och om igen) väl underligt? Inte vill du väl betala för att de icke statliga tevekanalerna sänder reklam? Om man tittar på tex msp filmer så är de största sponsorerna salomon, k2 och HH. Tittar man på åkarna är det just dessa prylar dom glider omkring med/i. Åkarna är helt enkelt stora reklamskyltar som råkar kunna bränna av en 60 graders alaskatopp i full fart i stället för att sitta på ett plakat i busskuren i stan. Sedan drar man naturligtvis in lite extra profit på försäljning av dvd, men att det skulle utgöra hela budgeten för nästa års film är helt enkelt inte rimligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidfilmerna kommer att dö ut
Tillbaka
Topp