Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidfilmerna kommer att dö ut
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FilleJ" data-source="post: 552017" data-attributes="member: 53905"><p>Du är bara för mycket.....</p><p></p><p>En väldigt viktig sak som folk i dagens samhälle måste förstå är att saker förändras. </p><p>Världen ser idag inte ut så som den gjorde för 30år sedan. Det gör inte marknaden för film, musik och spel häller och dom enda som riktigt har förståt det är spel industrin som med smarta lösningar får konsumenterna att betala.</p><p></p><p>Men hur ska då film industrin och i det här fallet skidfilmsindustrin kunna utvecklas?</p><p>Jo man måste titta ut på marknaden. Öppna ögonen som om dom skulle stompa en fet swtich 1080 i joi hoppet. Man måste inse att det är inte hoppet(marknaden) det är fel på om jag tok slamar. Nej det är jag(den som gör och säljer skidfilmen) som har gjort att jag landar 90 och flyger och slår i huvudet och bryter naken för att sedan bli förlamad och så att säga går i konkurs. </p><p></p><p>Alltså: Utvecklarna måste rätta sig efter marknaden. Gör det som är bäst för kunden.</p><p></p><p>Om mcdonalds skulle sluta få kunder för att folk tyckte att det kostade för mycket för att man kunde köpa andra burgare för mindre än halva priset. Tror du dom skulle stå kvar där och titta på då? Nej dom skulle göra allt för att få tillbaka dom förlorade kunderna. </p><p></p><p>Varför gör då inte film industrin det? Varför tänker man inte smart. Om vi skiter i att bränna ut filmerna på dvder skiter i massa mellanhänder som ska sälja våra dvder och så slänger vi ut den för 30kr på våran hemsida.</p><p></p><p>Är det någon som kan säga att den inte skulle fundera mer på att köpa Fields senaste film då?</p><p></p><p>Troligen så skulle dom sälja 10gånger så mycket filmer. </p><p>Det går inte att skylla på att alla laddar ner. Det går inte att som hHarlaut gör. Det går inte att vädja till marknaden att dom ska köpa mer filmer.</p><p></p><p>Mcdonalds kan inte gå ut och med en reklam och säga SNÄLLA KÖP VÅR BIG MAC ANNARS GÅR VI I KONKURS! </p><p></p><p>Det som måste ske är en förändring från skidfilmsbolagens sida. Inte marknaden. Kom upp med en lösning för man kan som sagt inte ändra på marknaden. Tyvärr i detta fall.</p><p>Men skulle dom släppa filmerna för 30-50kr nedladningsbara på deras hemsida med en simpel och väldigt smidig funktion för att köpa dom(via sms eller liknande). Så skulle jag köpa dom jag tyckte var bra direkt för att stödja bolagen och för att få se bättre filmer i framtiden.</p><p></p><p>Peace</p><p>// Philip</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FilleJ, post: 552017, member: 53905"] Du är bara för mycket..... En väldigt viktig sak som folk i dagens samhälle måste förstå är att saker förändras. Världen ser idag inte ut så som den gjorde för 30år sedan. Det gör inte marknaden för film, musik och spel häller och dom enda som riktigt har förståt det är spel industrin som med smarta lösningar får konsumenterna att betala. Men hur ska då film industrin och i det här fallet skidfilmsindustrin kunna utvecklas? Jo man måste titta ut på marknaden. Öppna ögonen som om dom skulle stompa en fet swtich 1080 i joi hoppet. Man måste inse att det är inte hoppet(marknaden) det är fel på om jag tok slamar. Nej det är jag(den som gör och säljer skidfilmen) som har gjort att jag landar 90 och flyger och slår i huvudet och bryter naken för att sedan bli förlamad och så att säga går i konkurs. Alltså: Utvecklarna måste rätta sig efter marknaden. Gör det som är bäst för kunden. Om mcdonalds skulle sluta få kunder för att folk tyckte att det kostade för mycket för att man kunde köpa andra burgare för mindre än halva priset. Tror du dom skulle stå kvar där och titta på då? Nej dom skulle göra allt för att få tillbaka dom förlorade kunderna. Varför gör då inte film industrin det? Varför tänker man inte smart. Om vi skiter i att bränna ut filmerna på dvder skiter i massa mellanhänder som ska sälja våra dvder och så slänger vi ut den för 30kr på våran hemsida. Är det någon som kan säga att den inte skulle fundera mer på att köpa Fields senaste film då? Troligen så skulle dom sälja 10gånger så mycket filmer. Det går inte att skylla på att alla laddar ner. Det går inte att som hHarlaut gör. Det går inte att vädja till marknaden att dom ska köpa mer filmer. Mcdonalds kan inte gå ut och med en reklam och säga SNÄLLA KÖP VÅR BIG MAC ANNARS GÅR VI I KONKURS! Det som måste ske är en förändring från skidfilmsbolagens sida. Inte marknaden. Kom upp med en lösning för man kan som sagt inte ändra på marknaden. Tyvärr i detta fall. Men skulle dom släppa filmerna för 30-50kr nedladningsbara på deras hemsida med en simpel och väldigt smidig funktion för att köpa dom(via sms eller liknande). Så skulle jag köpa dom jag tyckte var bra direkt för att stödja bolagen och för att få se bättre filmer i framtiden. Peace // Philip [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidfilmerna kommer att dö ut
Tillbaka
Topp