Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidfilmerna kommer att dö ut
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ulno7633" data-source="post: 552428" data-attributes="member: 64383"><p>Måste hålla med föregående talare. Även om jag inte är insatt i hur affärsmodellen för "skidfilm" ser ut så verkar det ju som om verksamheten inte går runt.</p><p></p><p>Jag har själv aldrig tittat på skidfilmer annat än på Youtube. </p><p></p><p>Personligen är jag lite tveksam till att flyga runt världstjärnor till Kanada/USA/Japan/Sydamerika för att lägga en häftig repa i en backe. Och givetvis är det dyrt. Eftersom det verkar finns väldigt många duktiga åkare som kan tänka sig att filma och lägga ut material gratis, så tror jag tyvärr att skidfilmernas tid är förbi i dess nuvarande form. Det är inte samma höga klass, men med HD karmeror och träning (i åkning, klippning, filmning mm), så blir kvaliteten tillräckligt hög för att man skall se dessa som ett alternativ. </p><p></p><p>Om folk inte vill betala för produkten som tillverkas så lägger man ner produktionen, eller försöker uppnå samma effekt till en budget som folk är villiga att betala. Nedladdningen är förvisso ett problem, men det är inget man kan påverka. Det är en förändrad förutsättning på marknaden och då gäller det att anpassa sig till detta. Nya betalningsmodeller, nya avtalsmodeller med sponsorer, nya sätt att producera film till lägre kostand.</p><p></p><p>Jag tror tyvärr inte att det hjälper med att sänka priset, utan det behövs nog mer grundläggande förändringar om detta skall fungera. Min personliga åsikt är dock att skidfilmen som betalprodukt är död.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ulno7633, post: 552428, member: 64383"] Måste hålla med föregående talare. Även om jag inte är insatt i hur affärsmodellen för "skidfilm" ser ut så verkar det ju som om verksamheten inte går runt. Jag har själv aldrig tittat på skidfilmer annat än på Youtube. Personligen är jag lite tveksam till att flyga runt världstjärnor till Kanada/USA/Japan/Sydamerika för att lägga en häftig repa i en backe. Och givetvis är det dyrt. Eftersom det verkar finns väldigt många duktiga åkare som kan tänka sig att filma och lägga ut material gratis, så tror jag tyvärr att skidfilmernas tid är förbi i dess nuvarande form. Det är inte samma höga klass, men med HD karmeror och träning (i åkning, klippning, filmning mm), så blir kvaliteten tillräckligt hög för att man skall se dessa som ett alternativ. Om folk inte vill betala för produkten som tillverkas så lägger man ner produktionen, eller försöker uppnå samma effekt till en budget som folk är villiga att betala. Nedladdningen är förvisso ett problem, men det är inget man kan påverka. Det är en förändrad förutsättning på marknaden och då gäller det att anpassa sig till detta. Nya betalningsmodeller, nya avtalsmodeller med sponsorer, nya sätt att producera film till lägre kostand. Jag tror tyvärr inte att det hjälper med att sänka priset, utan det behövs nog mer grundläggande förändringar om detta skall fungera. Min personliga åsikt är dock att skidfilmen som betalprodukt är död. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidfilmerna kommer att dö ut
Tillbaka
Topp