Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Skidfoto, vilken ryggsäck ska man välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sacredheart" data-source="post: 979495" data-attributes="member: 104312"><p>Med risk för att verka omständig, här är vad som fungerar för mig.</p><p></p><p>Jag har Nikon D700 med 24-70 2.8 och 70-200 2.8. När jag plåtar skidåkning är 70-200 till 80-90% monterat.</p><p></p><p>Kameran med telet monterat förvarar jag i en sån här <a href="http://www.thinktankphoto.com/products/digital-holster-30-v2.aspx" target="_blank">http://www.thinktankphoto.com/products/digital-holster-30-v2.aspx</a> med ett hölster. Se [MEDIA=youtube]ptHKDJmgcYo[/MEDIA] för information.</p><p>24-70 ligger i en vadderad objektivväska nedstoppad i ryggsäcken när det inte är monterat på kameran, 70-200 likaså när det inte sitter på kameran. Sjukt praktiskt att ha hölstret på sig (även med ryggsäcken på samtidigt), man kan skida kortare (eller längre) turer utan att det hänger i vägen då man spänner fast det ordentligt osv. Kolla youtube-länken, han beskriver det rätt bra.</p><p></p><p>Ryggsäcken jag använder är en Osprey Kode 22. I den får jag plats med kameraväskan/objektivväskorna, lite extra kläder, vattenflaska, små tillbehör och annat man har med sig på turer av olika slag. Vid det här laget är väskan rätt full. Utanpå väskan kan man fästa skidor/bräda. Väskan är toppen, men är rätt teknisk vilket medför att det är rätt mycket stroppar och sånt som hänger. Jag löste detta genom att klippa till lagom längd kardborreband och fästa stroppar mm i, så de inte slänger så mycket. Andra nackdelar är att den är rätt liten för ändamålet. Situationer där man behöver riva i väskan uppstår i bland, och då blir det lätt lite stökigt men det uppvägs av att ryggsäcken är tight och följsam och sitter bra (på mig) med full last. Om jag vill ha extra vaddering utöver Thinktank-väskorna har jag moddat den lite (med tidigare nämnda kardborreband) till att man kan fästa tillklippt liggunderlag inne i ryggsäcken, men det innebär mindre utrymme för annat, samt att det inte skyddar mot brytskador, bara stötskador (till en viss gräns naturligtvis).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sacredheart, post: 979495, member: 104312"] Med risk för att verka omständig, här är vad som fungerar för mig. Jag har Nikon D700 med 24-70 2.8 och 70-200 2.8. När jag plåtar skidåkning är 70-200 till 80-90% monterat. Kameran med telet monterat förvarar jag i en sån här [URL]http://www.thinktankphoto.com/products/digital-holster-30-v2.aspx[/URL] med ett hölster. Se [MEDIA=youtube]ptHKDJmgcYo[/MEDIA] för information. 24-70 ligger i en vadderad objektivväska nedstoppad i ryggsäcken när det inte är monterat på kameran, 70-200 likaså när det inte sitter på kameran. Sjukt praktiskt att ha hölstret på sig (även med ryggsäcken på samtidigt), man kan skida kortare (eller längre) turer utan att det hänger i vägen då man spänner fast det ordentligt osv. Kolla youtube-länken, han beskriver det rätt bra. Ryggsäcken jag använder är en Osprey Kode 22. I den får jag plats med kameraväskan/objektivväskorna, lite extra kläder, vattenflaska, små tillbehör och annat man har med sig på turer av olika slag. Vid det här laget är väskan rätt full. Utanpå väskan kan man fästa skidor/bräda. Väskan är toppen, men är rätt teknisk vilket medför att det är rätt mycket stroppar och sånt som hänger. Jag löste detta genom att klippa till lagom längd kardborreband och fästa stroppar mm i, så de inte slänger så mycket. Andra nackdelar är att den är rätt liten för ändamålet. Situationer där man behöver riva i väskan uppstår i bland, och då blir det lätt lite stökigt men det uppvägs av att ryggsäcken är tight och följsam och sitter bra (på mig) med full last. Om jag vill ha extra vaddering utöver Thinktank-väskorna har jag moddat den lite (med tidigare nämnda kardborreband) till att man kan fästa tillklippt liggunderlag inne i ryggsäcken, men det innebär mindre utrymme för annat, samt att det inte skyddar mot brytskador, bara stötskador (till en viss gräns naturligtvis). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Skidfoto, vilken ryggsäck ska man välja?
Tillbaka
Topp