Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidfrakt - hur packar man smartast?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ledighetskommiten" data-source="post: 1101613" data-attributes="member: 162841"><p>Jag packar i princip enl denna inspirationsvideo [MEDIA=youtube]tarMtUAqrKo[/MEDIA] och [MEDIA=youtube]AC-qafLeNu8[/MEDIA] .Kläder (utom ytterplagg) lägger jag oftast i enkla packpåsar innan jag drar ner dem i fodralet. Dock tar jag, precis som Ywizzz, pjäxorna som handbagage. Även hjälmen och ett par skidglasögon. En gång blev det tjafs om hjälmen så jag fick ha den på mig förbi kontrollen, men det kan man leva med. </p><p>Detaljer beror lite på vad du har för fodral och hur många skidor och hur mycket utrustning som ska med. </p><p></p><p>Vissa bolag tillåter rätt små handbagage, men jag har alltid kommit undan hittills. Har hört att vissa bolag är kinkiga på formatet på skidfodral, men jag har klarat mig hittills som egen väska även om jag fått lagt till någon hundring för "specialbagage" någon gång. Se även upp med tyngden. (En av anledningarna till att jag tar pjäxorna i handbagaget.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ledighetskommiten, post: 1101613, member: 162841"] Jag packar i princip enl denna inspirationsvideo [MEDIA=youtube]tarMtUAqrKo[/MEDIA] och [MEDIA=youtube]AC-qafLeNu8[/MEDIA] .Kläder (utom ytterplagg) lägger jag oftast i enkla packpåsar innan jag drar ner dem i fodralet. Dock tar jag, precis som Ywizzz, pjäxorna som handbagage. Även hjälmen och ett par skidglasögon. En gång blev det tjafs om hjälmen så jag fick ha den på mig förbi kontrollen, men det kan man leva med. Detaljer beror lite på vad du har för fodral och hur många skidor och hur mycket utrustning som ska med. Vissa bolag tillåter rätt små handbagage, men jag har alltid kommit undan hittills. Har hört att vissa bolag är kinkiga på formatet på skidfodral, men jag har klarat mig hittills som egen väska även om jag fått lagt till någon hundring för "specialbagage" någon gång. Se även upp med tyngden. (En av anledningarna till att jag tar pjäxorna i handbagaget.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidfrakt - hur packar man smartast?
Tillbaka
Topp