Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidfunderingar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 13115" data-attributes="member: 12152"><p>Testa Atomic BetaCarve 9.18 eller BetaRace 9.20. Dessa modeller har iofs ett par år på nacken, men de finns fortfarande kvar i Atomics sortiment. Jag tror nog att 9.18-skidan är en av de skidor på marknaden som svänger mest i 190 längd. 9.20:orna är trots vad namnet antyder inte några rena raceskidor. De är snälla och lättåkta, men ger ändå mer stabilitet än 9.18 och är att föredra om du kör fort. Testa även Dynastar SpeedCarve 63 186cm. Den svänger rejält när man kantar upp. Jag har svårt att tro att du kommer att tycka att de här skidorna svänger för lite. Är det fallet får du helt enkelt gå ner i längd till 180-185. </p><p>Du kan ju också testa carvingklassikern Kneissl CurveGravity där 185-skidan har en sidoradie på 13 meter. </p><p>Ett annat tips är Kästle XTZ (Super eller Pro) i 180cm. De tillverkas inte längre, men kan finnas kvar ändå. Det är en skida som känns längre än vad måtten anger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 13115, member: 12152"] Testa Atomic BetaCarve 9.18 eller BetaRace 9.20. Dessa modeller har iofs ett par år på nacken, men de finns fortfarande kvar i Atomics sortiment. Jag tror nog att 9.18-skidan är en av de skidor på marknaden som svänger mest i 190 längd. 9.20:orna är trots vad namnet antyder inte några rena raceskidor. De är snälla och lättåkta, men ger ändå mer stabilitet än 9.18 och är att föredra om du kör fort. Testa även Dynastar SpeedCarve 63 186cm. Den svänger rejält när man kantar upp. Jag har svårt att tro att du kommer att tycka att de här skidorna svänger för lite. Är det fallet får du helt enkelt gå ner i längd till 180-185. Du kan ju också testa carvingklassikern Kneissl CurveGravity där 185-skidan har en sidoradie på 13 meter. Ett annat tips är Kästle XTZ (Super eller Pro) i 180cm. De tillverkas inte längre, men kan finnas kvar ändå. Det är en skida som känns längre än vad måtten anger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidfunderingar
Tillbaka
Topp