Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Skidglasögon Smith?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="oskarkarlsson" data-source="post: 1047818" data-attributes="member: 57986"><p>Jag har helt motsatt erfarenhet av smiths prylar. Körde i många år med deras halvdyra brillor, som funkade prima. Förra året uppgraderade jag till ett par smith i/ox och är jättenöjd, har aldrig haft problem med imma, detta gäller både semi-dyra modellerna och mina senaste. Det ska dock tilläggas att imma kan bero på vilken hjälm man har till vilka glasögon, eftersom god luftgenomströmning är a och o om du vill hålla borta imma.</p><p></p><p>Köper du i/ox får du en lins för soliga förhållanden och en för sämre ljus, och det är relativt lätt att byta i liften motsv. </p><p></p><p>Omdu har någon butik i närheten som är välsorterade när det kommer till brillor tycker jag att du ska ta med din hjälm dit och testa dig fram. Då kommer du att hitta ett par som passar din ansiktsform och din hjälm. Då kommer du få ett bra resultat oavsett märke. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="oskarkarlsson, post: 1047818, member: 57986"] Jag har helt motsatt erfarenhet av smiths prylar. Körde i många år med deras halvdyra brillor, som funkade prima. Förra året uppgraderade jag till ett par smith i/ox och är jättenöjd, har aldrig haft problem med imma, detta gäller både semi-dyra modellerna och mina senaste. Det ska dock tilläggas att imma kan bero på vilken hjälm man har till vilka glasögon, eftersom god luftgenomströmning är a och o om du vill hålla borta imma. Köper du i/ox får du en lins för soliga förhållanden och en för sämre ljus, och det är relativt lätt att byta i liften motsv. Omdu har någon butik i närheten som är välsorterade när det kommer till brillor tycker jag att du ska ta med din hjälm dit och testa dig fram. Då kommer du att hitta ett par som passar din ansiktsform och din hjälm. Då kommer du få ett bra resultat oavsett märke. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Skidglasögon Smith?
Tillbaka
Topp