Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Skidglasögon som passar ovanpå vanliga glasögon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vflygare" data-source="post: 268490" data-attributes="member: 56881"><p>Jag köpte ett par såna där över-glasögonen-goggles för typ tre år sen. Tyvärr är min erfarenhet att det inte funkar alls. En sak är att det blir rätt mycket imma hur man än gör. Ett annat, och i mitt tycke större, problem uppstår när man vurpar, framför allt om man gör det på huvet i lössnö. Det är helt omöjligt att få rent både goggles som glasögon! Om man som jag är helt handikappad utan synhjälpmedel är det typ kört efter en sån liten fadäs. Har man linser kan man ju i värsta fall åka utan goggles om det är alldeles för mycket snö på dem. Tillhör man kategorin skidåkare som aldrig vurpar är detta förstås inget problem, men det är det ju inte så många som gör...</p><p></p><p>Mitt tips är alltså linser, jag kör själv med endagars nuförtiden och tycker det funkar bra trots att jag är rätt ovan (har alltid glasögon annars) .</p><p></p><p>Å andra sidan kan du köpa ett par över-glasögon-goggles och göra dina egna erfarenheter, de funkar ju faktiskt även utan glasögon under!</p><p></p><p>MVH</p><p>Viktor</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vflygare, post: 268490, member: 56881"] Jag köpte ett par såna där över-glasögonen-goggles för typ tre år sen. Tyvärr är min erfarenhet att det inte funkar alls. En sak är att det blir rätt mycket imma hur man än gör. Ett annat, och i mitt tycke större, problem uppstår när man vurpar, framför allt om man gör det på huvet i lössnö. Det är helt omöjligt att få rent både goggles som glasögon! Om man som jag är helt handikappad utan synhjälpmedel är det typ kört efter en sån liten fadäs. Har man linser kan man ju i värsta fall åka utan goggles om det är alldeles för mycket snö på dem. Tillhör man kategorin skidåkare som aldrig vurpar är detta förstås inget problem, men det är det ju inte så många som gör... Mitt tips är alltså linser, jag kör själv med endagars nuförtiden och tycker det funkar bra trots att jag är rätt ovan (har alltid glasögon annars) . Å andra sidan kan du köpa ett par över-glasögon-goggles och göra dina egna erfarenheter, de funkar ju faktiskt även utan glasögon under! MVH Viktor [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Skidglasögon som passar ovanpå vanliga glasögon
Tillbaka
Topp