Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidglobalisering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jerker" data-source="post: 13843" data-attributes="member: 14385"><p>Det har kommit till min kännedom att många s.k ”extremeåkare” </p><p>på denna site häcklar de svenska skidorterna. Man talar vitt och </p><p>brett om extrema åk i Italien, branta korridorer i Frankrike och </p><p>bottenlösa puderrepor i Österrike. Men när man talar om </p><p>skidåkning i Sverige är det i termer som om det är något katten </p><p>släpat in. Detta beteende gör mig djupt oroad. Jag ska nedan </p><p>försöka redogöra varför jag känner en viss oro för vår kommande </p><p>skidgeneration.</p><p></p><p>Att förneka sitt ursprung är nog det allvarligaste man kan göra. </p><p>Detta beteende kommer leda till att vi snart blir till en enda </p><p>europeisk skidgemenskap vilket i sin tur kommer att få förödande </p><p>konsekvenser. Med tanke på hur lätt påverkade vi människor är så </p><p>kommer vår skidåkning då bli influerad av de utländska </p><p>skidåkarna. Tänk er själva att bli förknippade med tyskarnas </p><p>klädsmak, Fransmännens åkstil och Österrikarnas afterski (nåja låt </p><p>gå för OMPA-OMPA och lederhosen).</p><p></p><p>Allvarligt talat var har den där goa </p><p>Stig-nu-ska-vi-slå-världsrekord-Strand-attityden tagit vägen. Jag är </p><p>övertygad om att den har försvunnit i takt med vårt globala </p><p>skidbeteende. Frågan är vad kan vi göra innan det är för sent? Jag </p><p>har öppnat ett pg-nummer där jag hjärtans gärna tar emot bidrag </p><p>för att forska vidare i detta.</p><p></p><p>Märk talongen med rädda skidgeneration X</p><p>PG: 32540-00</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jerker, post: 13843, member: 14385"] Det har kommit till min kännedom att många s.k ”extremeåkare” på denna site häcklar de svenska skidorterna. Man talar vitt och brett om extrema åk i Italien, branta korridorer i Frankrike och bottenlösa puderrepor i Österrike. Men när man talar om skidåkning i Sverige är det i termer som om det är något katten släpat in. Detta beteende gör mig djupt oroad. Jag ska nedan försöka redogöra varför jag känner en viss oro för vår kommande skidgeneration. Att förneka sitt ursprung är nog det allvarligaste man kan göra. Detta beteende kommer leda till att vi snart blir till en enda europeisk skidgemenskap vilket i sin tur kommer att få förödande konsekvenser. Med tanke på hur lätt påverkade vi människor är så kommer vår skidåkning då bli influerad av de utländska skidåkarna. Tänk er själva att bli förknippade med tyskarnas klädsmak, Fransmännens åkstil och Österrikarnas afterski (nåja låt gå för OMPA-OMPA och lederhosen). Allvarligt talat var har den där goa Stig-nu-ska-vi-slå-världsrekord-Strand-attityden tagit vägen. Jag är övertygad om att den har försvunnit i takt med vårt globala skidbeteende. Frågan är vad kan vi göra innan det är för sent? Jag har öppnat ett pg-nummer där jag hjärtans gärna tar emot bidrag för att forska vidare i detta. Märk talongen med rädda skidgeneration X PG: 32540-00 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidglobalisering
Tillbaka
Topp