Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidglobalisering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="m_a_o" data-source="post: 13847" data-attributes="member: 16189"><p>Bevare mig väl, som farmor hade sagt.</p><p>Bevare mig från tysken och bevare mig från spaggen.</p><p>Bevare mig från influenser och bevare mig från intryck.</p><p>Låt mig för evigt vagga stillsamt, ignorant gnolande på sånger från förr.</p><p></p><p>Fan, jag vet att det inte har något som helst med inlägget att göra men jag tyckte det lät kul...</p><p></p><p>Det jag egentligen skulle skriva är:</p><p>Visst fan får vi passa oss för att bli förknippade med österrikisk yoodel, franska vuarnetbrillor, italiensk piståkning och inte minst norska fiske-kaker.</p><p>Men faktum kvarstår ju, som Smurfen säger, att bergen helt enkelt är högre, fjordarna blåare och alpkossorna snedbentare i några av våra europeiska broderstater för att inte tala om de Kaukasiska bergen i öster.</p><p>Själv ser jag det dock hellre som exotiska avbräck i mitt i övrigt välordnade liv än som boendealternativ.</p><p>För att ägna en kort tanke åt inläggets ursprungliga idé tror jag trots allt inte att vi behöver oroa oss. Som du säkert förstår Jerker kommer vår oantastliga smak, finness och tekniska överlägsenhet hålla oss ljusår framför packet även i framtiden.</p><p>För ni har väl tänkt på att dom nästan alldrig byter lakanen i Frankrike, att spriten är fulare än nödvändigt i Ryssland och kvinnorna inte ens hälften så snygga som det påstås i Italien.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="m_a_o, post: 13847, member: 16189"] Bevare mig väl, som farmor hade sagt. Bevare mig från tysken och bevare mig från spaggen. Bevare mig från influenser och bevare mig från intryck. Låt mig för evigt vagga stillsamt, ignorant gnolande på sånger från förr. Fan, jag vet att det inte har något som helst med inlägget att göra men jag tyckte det lät kul... Det jag egentligen skulle skriva är: Visst fan får vi passa oss för att bli förknippade med österrikisk yoodel, franska vuarnetbrillor, italiensk piståkning och inte minst norska fiske-kaker. Men faktum kvarstår ju, som Smurfen säger, att bergen helt enkelt är högre, fjordarna blåare och alpkossorna snedbentare i några av våra europeiska broderstater för att inte tala om de Kaukasiska bergen i öster. Själv ser jag det dock hellre som exotiska avbräck i mitt i övrigt välordnade liv än som boendealternativ. För att ägna en kort tanke åt inläggets ursprungliga idé tror jag trots allt inte att vi behöver oroa oss. Som du säkert förstår Jerker kommer vår oantastliga smak, finness och tekniska överlägsenhet hålla oss ljusår framför packet även i framtiden. För ni har väl tänkt på att dom nästan alldrig byter lakanen i Frankrike, att spriten är fulare än nödvändigt i Ryssland och kvinnorna inte ens hälften så snygga som det påstås i Italien. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidglobalisering
Tillbaka
Topp