Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidguide Nortlander vs Skidlärare sälen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="agnesholmer" data-source="post: 1062093" data-attributes="member: 98092"><p>Hej, Jag jobbar som skidguide och ska nu göra min 2:a säsong för Lion Alpin. Jag tycker att skidguide för Lion Alpin är världens bästa jobb! Men.. man har nästan ingen fritid. Däremot får du göra så oerhört mycket olika saker i ditt arbete. Du får möta gäster på flygplatsen, hålla transfers, ha pistvisning, ha pubrundor, after ski, åka kälke och ha andra roliga arrangemang. Mycket av skidåkningen var i uniform och med gäster, men varje gång jag var ledig åka jag alltid ut i backen i mina privata kläder. Jag vet inte hur mycket fritid man får hos nortlander, men heldagar i backen kasnske du inte kan räkna med. Däremot många halvdagar, innan eller efter arrangemang och hotellträffar m.m. Du kommer garanterat att utvecklas som person. Men om du bara vill åka skidor och festa är jobbet inte så bra. Men villl du arbeta med ALLT, och gillar varierande arbetsuppgifter är det helt klart ett superjobb. Självklart är det ganska pressat ibland och inte allt för mycket sömn. Det ser även lite olika ut för olika företag men jag tror att nortlander, lion alpin, sts och slopetrotter har ungefär samma arbetsuppgifter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="agnesholmer, post: 1062093, member: 98092"] Hej, Jag jobbar som skidguide och ska nu göra min 2:a säsong för Lion Alpin. Jag tycker att skidguide för Lion Alpin är världens bästa jobb! Men.. man har nästan ingen fritid. Däremot får du göra så oerhört mycket olika saker i ditt arbete. Du får möta gäster på flygplatsen, hålla transfers, ha pistvisning, ha pubrundor, after ski, åka kälke och ha andra roliga arrangemang. Mycket av skidåkningen var i uniform och med gäster, men varje gång jag var ledig åka jag alltid ut i backen i mina privata kläder. Jag vet inte hur mycket fritid man får hos nortlander, men heldagar i backen kasnske du inte kan räkna med. Däremot många halvdagar, innan eller efter arrangemang och hotellträffar m.m. Du kommer garanterat att utvecklas som person. Men om du bara vill åka skidor och festa är jobbet inte så bra. Men villl du arbeta med ALLT, och gillar varierande arbetsuppgifter är det helt klart ett superjobb. Självklart är det ganska pressat ibland och inte allt för mycket sömn. Det ser även lite olika ut för olika företag men jag tror att nortlander, lion alpin, sts och slopetrotter har ungefär samma arbetsuppgifter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidguide Nortlander vs Skidlärare sälen
Tillbaka
Topp