Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Skidgymnasium?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hummpe" data-source="post: 588274" data-attributes="member: 70368"><p>Nu lägger jag mig i detta hela.</p><p>Jag VET ingenting om möjligheterna skidor/karriär-möjligheterna malung respektive V.I.G. Det jag däremot TROR och nästintill vet är att utbildningen (dvs. skolan/lärare m.m) är otroligt mycket "seriösare" (Läs bättre) på V.I.G än i Malung.</p><p></p><p>Hur kan jag veta det då? Jo jag går tillsammans med V.I.Garna här på RYMDGYMNASIET i Kiruna på programmet RymdTeknik. Nej, jag går inte V.I.G, men jag går i samma klass som dom trots allt. Och jag har inte mycket alls att klaga på när det gäller just skolan. Ja det kräver en del "i skallen" men jag tror det är värt det när allt kommer omkring.</p><p>Och jag har hört att skolan inte har varit (kanske inte är det nu, ingen koll) allt för seriös i malung.</p><p></p><p>Så vill du ha något mer med dig ifrån skolan än bara skidåkning, någonting att "falla tillbaka" på när knäna har kapsejsat eller ryggen är körd. Så är skulle mitt val vara kiruna och då V.I.G</p><p></p><p>Sen att det är vinter från tidig November till Maj är väl kanske inte heller något minus här i Kiruna heller om du är skidåkare.</p><p></p><p>En sista grej innan jag ger mig, att Kiruna skulle vara "out in nowhere"? 90 minuter till Stockholm med flyget är enligt mig verkligen inte "out in nowhere".</p><p></p><p>Tack och bock för mig. Ha det bra och välj skola med hjärnan och inte efter "måstevaracool-knölen".</p><p></p><p>Höjj</p><p></p><p>//Hummpe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hummpe, post: 588274, member: 70368"] Nu lägger jag mig i detta hela. Jag VET ingenting om möjligheterna skidor/karriär-möjligheterna malung respektive V.I.G. Det jag däremot TROR och nästintill vet är att utbildningen (dvs. skolan/lärare m.m) är otroligt mycket "seriösare" (Läs bättre) på V.I.G än i Malung. Hur kan jag veta det då? Jo jag går tillsammans med V.I.Garna här på RYMDGYMNASIET i Kiruna på programmet RymdTeknik. Nej, jag går inte V.I.G, men jag går i samma klass som dom trots allt. Och jag har inte mycket alls att klaga på när det gäller just skolan. Ja det kräver en del "i skallen" men jag tror det är värt det när allt kommer omkring. Och jag har hört att skolan inte har varit (kanske inte är det nu, ingen koll) allt för seriös i malung. Så vill du ha något mer med dig ifrån skolan än bara skidåkning, någonting att "falla tillbaka" på när knäna har kapsejsat eller ryggen är körd. Så är skulle mitt val vara kiruna och då V.I.G Sen att det är vinter från tidig November till Maj är väl kanske inte heller något minus här i Kiruna heller om du är skidåkare. En sista grej innan jag ger mig, att Kiruna skulle vara "out in nowhere"? 90 minuter till Stockholm med flyget är enligt mig verkligen inte "out in nowhere". Tack och bock för mig. Ha det bra och välj skola med hjärnan och inte efter "måstevaracool-knölen". Höjj //Hummpe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Skidgymnasium?
Tillbaka
Topp