Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skidhjälm på våren?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Backside" data-source="post: 294025" data-attributes="member: 37201"><p>MUSN.</p><p>Jag har tidigare kört med en RED-hjälm men eftersom jag har svettats rätt bra i den köpte jag en ny förra veckan som dock inte är testad ännu. Jag köpte en Giro G10 som har en massa ventilationshål som går att öppna enkelt med ett reglage. Är det varmt är det bara att öppna fullt, är det kallt är det bara att stänga. </p><p>Jag kan ju återkomma med hur den funkade efter påsk då den ska invigas i Sälen. Då lär det förmodligen vara rätt varmt. </p><p></p><p>Efter 12 år med hjälm kan jag säga att jag aldrig kommer köra utan. Det är bra många småvurpor som kunnat bli väldigt mycket värre. Jag åkte på en hjärnskakning för några år sen efter en vurpa. Hade jag inte haft hjälm då vete fasiken vad som hänt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Backside, post: 294025, member: 37201"] MUSN. Jag har tidigare kört med en RED-hjälm men eftersom jag har svettats rätt bra i den köpte jag en ny förra veckan som dock inte är testad ännu. Jag köpte en Giro G10 som har en massa ventilationshål som går att öppna enkelt med ett reglage. Är det varmt är det bara att öppna fullt, är det kallt är det bara att stänga. Jag kan ju återkomma med hur den funkade efter påsk då den ska invigas i Sälen. Då lär det förmodligen vara rätt varmt. Efter 12 år med hjälm kan jag säga att jag aldrig kommer köra utan. Det är bra många småvurpor som kunnat bli väldigt mycket värre. Jag åkte på en hjärnskakning för några år sen efter en vurpa. Hade jag inte haft hjälm då vete fasiken vad som hänt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skidhjälm på våren?
Tillbaka
Topp