Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp, allmountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1093685" data-attributes="member: 145112"><p>Intressant det här med vart man kollar för att få information om skidor, kontra vart man åker. Tvivlar starkt på att PowderMag någonsin varit i Sverige och testat sina skidor om jag skall vara ärlig...</p><p>Så mitt tips är att först kanske fundera på vart du mest kommer åka, blir det Alperna, NordAmerika, Japan eller kommer du mest vara i Sverige och åka. </p><p>Sen kan du kolla runt vad som är relevant för dig. </p><p>Kommer du mest åka häromkring så skulle jag varmt rekommendera att du köper ÅkaSkidors nummer där de har skidtestet för den här säsongen. Det är det överlägset bästa testet du kan få tag på, och en ännu viktigare sak, var otroligt selektiv när du läser insändarrecentioner som kan dyka upp på t.ex denna sida, man har oftast ingen aning om hur personen som skrivit inläget har koll på vad den sysslar med då det inte krävs någon som helst kunskap för att få publicera vad man vill här. </p><p>(Skriver så då jag tycker att det lilla skidtestet som var här för ett litet tag sedan där man b.la sågade Kore105 är bland de sämsta jag läst på länge)</p><p>Nog om detta</p><p>Ett annat tips är att kola lite vad folk i din storlek gillar, det har rätt stor betydelse, för att få en bra åkupplevelse.</p><p>Men mest av allt, försök att teståka skidor innan köp, hittar du ett par skidor för 8000 som du är nöjd med så är det billiga skidor, är du däremot missnöjd med dem, så är det sjukt dyra skidor. Sen kan ingen, verkligen ingen säga här på ett forum vad som passar dig om man inte känner dig på riktigt, bara ge tomma spekulationer...</p><p>Så lycka till :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1093685, member: 145112"] Intressant det här med vart man kollar för att få information om skidor, kontra vart man åker. Tvivlar starkt på att PowderMag någonsin varit i Sverige och testat sina skidor om jag skall vara ärlig... Så mitt tips är att först kanske fundera på vart du mest kommer åka, blir det Alperna, NordAmerika, Japan eller kommer du mest vara i Sverige och åka. Sen kan du kolla runt vad som är relevant för dig. Kommer du mest åka häromkring så skulle jag varmt rekommendera att du köper ÅkaSkidors nummer där de har skidtestet för den här säsongen. Det är det överlägset bästa testet du kan få tag på, och en ännu viktigare sak, var otroligt selektiv när du läser insändarrecentioner som kan dyka upp på t.ex denna sida, man har oftast ingen aning om hur personen som skrivit inläget har koll på vad den sysslar med då det inte krävs någon som helst kunskap för att få publicera vad man vill här. (Skriver så då jag tycker att det lilla skidtestet som var här för ett litet tag sedan där man b.la sågade Kore105 är bland de sämsta jag läst på länge) Nog om detta Ett annat tips är att kola lite vad folk i din storlek gillar, det har rätt stor betydelse, för att få en bra åkupplevelse. Men mest av allt, försök att teståka skidor innan köp, hittar du ett par skidor för 8000 som du är nöjd med så är det billiga skidor, är du däremot missnöjd med dem, så är det sjukt dyra skidor. Sen kan ingen, verkligen ingen säga här på ett forum vad som passar dig om man inte känner dig på riktigt, bara ge tomma spekulationer... Så lycka till :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp, allmountain
Tillbaka
Topp