Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp, allmountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1093694" data-attributes="member: 83225"><p>Om jag inte minns fel så var Kore-testet ganska bra, just utifrån att det förklarade att skidan fått väldigt bra betyg men just utifrån denna testare inte var nåt vidare. Dessutom angavs vilka egenskaper hos skidan som inte uppskattades. Jag skulle snarare säga att det stora problemet när det gäller skidtester och tips (förutom de som skriver tips av typen "kör på X, det gör jag och jag gillar den") är frågeställarnas ofta okunskap om vad de egentligen vill ha. För mig tog det många år av tips och testläsning innan jag ens började förstå vilka egenskaper som passar mig. </p><p></p><p>Detta har jag också fått bra hjälp med via tex det här forumet. Jag vågar också påstå att du inte får den hjälpen i tex Åka Skidors tester. Knepet är ju bara att lära sig sålla bland forum-tipsen och istället ta till sig av vad som sägs om en skida snarare än om den anses bra eller dålig</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1093694, member: 83225"] Om jag inte minns fel så var Kore-testet ganska bra, just utifrån att det förklarade att skidan fått väldigt bra betyg men just utifrån denna testare inte var nåt vidare. Dessutom angavs vilka egenskaper hos skidan som inte uppskattades. Jag skulle snarare säga att det stora problemet när det gäller skidtester och tips (förutom de som skriver tips av typen "kör på X, det gör jag och jag gillar den") är frågeställarnas ofta okunskap om vad de egentligen vill ha. För mig tog det många år av tips och testläsning innan jag ens började förstå vilka egenskaper som passar mig. Detta har jag också fått bra hjälp med via tex det här forumet. Jag vågar också påstå att du inte får den hjälpen i tex Åka Skidors tester. Knepet är ju bara att lära sig sålla bland forum-tipsen och istället ta till sig av vad som sägs om en skida snarare än om den anses bra eller dålig [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp, allmountain
Tillbaka
Topp