Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp, allmountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MartinAbrahamsson" data-source="post: 1143696" data-attributes="member: 163359"><p>Hej</p><p>Jag var och åkte Skistars test weekend i Åre nu i december. Körde 18 olika par.</p><p>Jag är 175, 75 kg, gillar fartstabila skidor att åka på skär i storslalomsväng med i pist och offpist. Gillar också skidor som går att få bra tryck i kortare sväng men som går att sladda ut i typ "speed checks" relativt enkelt.</p><p>I Åre fanns det ingen offpist på testhelgen men backarna var fina. Testfavoriter blev.</p><p>Norica Enforcer 93 och 110 (åkte 100 också men den funkade inte för mig, troligtvis lite för långt par, jag åkte på 185. 110 var också 185 men har betyligt mer rocker så åks lite kortare. </p><p></p><p>Völkl Katana V-Werks är fantastisk. Extrem project 100 var också grymt fin.</p><p></p><p>En outsider som också var en av de bästa var Svenska Cmd The It Stiff.</p><p></p><p>K2's Mindbender som precis släppts verkar riktigt bra samt nya Nordica Enforcer Free 104 verkar också kanon.</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]hvXI_jEGUrk[/MEDIA]</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]DcnWRKU8hUM[/MEDIA]</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]6994Jfu56IU[/MEDIA]</p><p></p><p>Black Crows Atris får grymt fina omdömen av freerides teståkare, Jag har tyvärr inte åkt den.</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]LYnfEBgERw4[/MEDIA]</p><p></p><p>Skulle jag köpt då, inte inräknat Atris som jag ej provat och de nya Mindbender och Enforcer 104 Free, så skulle jag nog slagit till på Enforcer 110, 185cm. Nu kanske 104 Free... </p><p></p><p>Lycka till</p><p>/Martin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MartinAbrahamsson, post: 1143696, member: 163359"] Hej Jag var och åkte Skistars test weekend i Åre nu i december. Körde 18 olika par. Jag är 175, 75 kg, gillar fartstabila skidor att åka på skär i storslalomsväng med i pist och offpist. Gillar också skidor som går att få bra tryck i kortare sväng men som går att sladda ut i typ "speed checks" relativt enkelt. I Åre fanns det ingen offpist på testhelgen men backarna var fina. Testfavoriter blev. Norica Enforcer 93 och 110 (åkte 100 också men den funkade inte för mig, troligtvis lite för långt par, jag åkte på 185. 110 var också 185 men har betyligt mer rocker så åks lite kortare. Völkl Katana V-Werks är fantastisk. Extrem project 100 var också grymt fin. En outsider som också var en av de bästa var Svenska Cmd The It Stiff. K2's Mindbender som precis släppts verkar riktigt bra samt nya Nordica Enforcer Free 104 verkar också kanon. [MEDIA=youtube]hvXI_jEGUrk[/MEDIA] [MEDIA=youtube]DcnWRKU8hUM[/MEDIA] [MEDIA=youtube]6994Jfu56IU[/MEDIA] Black Crows Atris får grymt fina omdömen av freerides teståkare, Jag har tyvärr inte åkt den. [MEDIA=youtube]LYnfEBgERw4[/MEDIA] Skulle jag köpt då, inte inräknat Atris som jag ej provat och de nya Mindbender och Enforcer 104 Free, så skulle jag nog slagit till på Enforcer 110, 185cm. Nu kanske 104 Free... Lycka till /Martin [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp, allmountain
Tillbaka
Topp