Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp, allmountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1192615" data-attributes="member: 83225"><p>Den bästa skida jag kört i puder är forfarande mina gamla Bibbys. Nosen på dem går många ggr under ytan i puder. Det gör dock inget alls. Vad som däremot är jobbigt, i min värld är alla dessa mjuka nosar som böjer upp sig som en paddel emot snön och bromsar totalt. Det ger ett nervöst beteende av en skida som mitt i sväng kan tvärnita i framkant med en enorm kortning av radien som följd. </p><p></p><p>Pudersnö och vatten beter sig inte likadant i det här hänseendet. Om du provar att doppa nosen på en wakeboard under ytan kommer du få en helt annan effekt än om du gör samma sak med en skid-/brädspets i pudersnö. Har du inte provat så rekommenderar jag att testa (nej det gör jag inte, det gör svinont att göra det på wakeboard)</p><p></p><p>Vart vill jag då komma med det här? Jo att smaken när det kommer till skidors beteende skiljer sig och det är därför lite onödigt att vara så benhårt kategorisk, framför allt i ett skidforum där nördande om just dessa skillnader lite är livsnerven...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1192615, member: 83225"] Den bästa skida jag kört i puder är forfarande mina gamla Bibbys. Nosen på dem går många ggr under ytan i puder. Det gör dock inget alls. Vad som däremot är jobbigt, i min värld är alla dessa mjuka nosar som böjer upp sig som en paddel emot snön och bromsar totalt. Det ger ett nervöst beteende av en skida som mitt i sväng kan tvärnita i framkant med en enorm kortning av radien som följd. Pudersnö och vatten beter sig inte likadant i det här hänseendet. Om du provar att doppa nosen på en wakeboard under ytan kommer du få en helt annan effekt än om du gör samma sak med en skid-/brädspets i pudersnö. Har du inte provat så rekommenderar jag att testa (nej det gör jag inte, det gör svinont att göra det på wakeboard) Vart vill jag då komma med det här? Jo att smaken när det kommer till skidors beteende skiljer sig och det är därför lite onödigt att vara så benhårt kategorisk, framför allt i ett skidforum där nördande om just dessa skillnader lite är livsnerven... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp, allmountain
Tillbaka
Topp