Skidhjälp - Armada Ar7!

Timothy

Ny medlem
Skidhjälp - Armada Ar7!
Tja! Har kollat runt lite och har världens beslutsångest. Har kollat på Armada Ar7(10/11) och Salomon Suspect 10/11.

Så vitt jag vet så verkar skidorna vara relativt lika varandra, Ar7an ska vara nästan samma skida som Ar6an förra året och Suspecten skulle likna fjolårets modell enligt Salomon. Vilken skida ska jag välja? Jag åker 99,99% park så det är väl dom här skidorna som är aktuella, annars kom gärna med tips! Kan också få tag på ett par Scott Punisher 09/10 som också verkar nice. Tacksam för svar!

Peace

Senast ändrad:
Skidhjälp - Armada Ar7!
Spelar ingen roll, ta de billigaste. Skillnaderna är så små att du inte känner dem ändå.

Skidhjälp - Armada Ar7!
Snackade med dom på Alpingaraget i Sthlm och dom hade fått in en Ar7a som det stod Ar6
på men det var ngn presale-variant typ. Iallafall så påstod dom att dom var nästan samma, vad är det för skillnader på Ar6 och Ar7 då?

Skidhjälp - Armada Ar7!
har mailat lite med armada om nästa års skidor, jag frågade vilken skida som var lik förra årets AR6a, fick som svar:
if you're after a same shaped ski, you can chose from the AR7 (replaces the AR6 next winter), the Pipe Cleaner or the T-Hall.
De sa även att det är exakt samma flex på AR7an som AR6an, så verkar som de är lika. Har åkt på AR6an, och den var sjukt bra, rekommenderar den! :)

Skidhjälp - Armada Ar7!
Suspecten har, vad jag har hört ganska dålig kvalité då stålkanterna lossnar relativt lätt. :/ Tror nog att
det blir Ar7 iallafall även fast Suspectens grafik är sjukt snygg i år.

Skidhjälp - Armada Ar7!
martindahmartin sa:
har mailat lite med armada om nästa års skidor, jag frågade vilken skida som var lik förra årets AR6a, fick som svar:
if you're after a same shaped ski, you can chose from the AR7 (replaces the AR6 next winter), the Pipe Cleaner or the T-Hall.
De sa även att det är exakt samma flex på AR7an som AR6an, så verkar som de är lika. Har åkt på AR6an, och den var sjukt bra, rekommenderar den! :)
Bumpar upp tråden då jag har galen beslutångest om AR7an och oroar mig för att den kommer bli för hård.
Kan det verkligen stämma att det är samma flex?

Tillbaka
Topp