Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nicke421" data-source="post: 810672" data-attributes="member: 116420"><p>Hej,</p><p>Jag är på jakt efter ett par nya skidor.</p><p>Jag är 23 år gammal</p><p>200 cm lång</p><p>Väger 90Kg</p><p>Ca skid-dagar per säsong: 20</p><p>Åkstil: Gillar att ligga på hårt i svängarna, men orken tar slut ibland och övergår till mer "mjukåkning". Har börjat åka mer och mer off-pist och söker därför ett par sköna off-pistlagg.</p><p></p><p>Jag är som sagt var på jakt efter ett par Puderskidor, men vill samtidigt inte se helt bortkommen ut i pisten (har ingen erfarenhet av rena puderlagg). Har åkt en hel del, och åker över hela berget. Är det gott om puder åker jag till stor del off-pist, men samtidigt drabbas man av veckor med mindre flyt då man håller till i backen. Jag hoppar inte mycket (men det händer), och gillar att droppa lite här och var. </p><p>Ska tillägga att jag inte förväntar mig att dem ska fungera som racerlagg i pisten, men vill ändå kunna pressa lite utan att flyga ut i skogen. Jag har även ett par andra skidor som jag gärna använder i pisten, men kommer inte alltid ha möjlighet att ta med dem, och vill även kunna åka mellan off-pistställena med dessa lagg.</p><p>Priset spelar in, vore skönt om man slapp betala över 7-8k (gärna mindre).</p><p></p><p>Kan tillägga att jag åker mest i Alperna men det blir alltid ett par skiddagar i Sverige också. </p><p></p><p></p><p></p><p>Efter att ha sökt runt enormt länge på forumet (inte sovit senaste nätterna) har jag sett ett par intressanta alternativ (Uppdateras löpande mer er hjälp):</p><p> </p><p>Völkl Katana</p><p>Rossignol Super S7</p><p>Line Mothership </p><p></p><p>Edit: Extremt tacksam för all hjälp jag kan få.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nicke421, post: 810672, member: 116420"] Hej, Jag är på jakt efter ett par nya skidor. Jag är 23 år gammal 200 cm lång Väger 90Kg Ca skid-dagar per säsong: 20 Åkstil: Gillar att ligga på hårt i svängarna, men orken tar slut ibland och övergår till mer "mjukåkning". Har börjat åka mer och mer off-pist och söker därför ett par sköna off-pistlagg. Jag är som sagt var på jakt efter ett par Puderskidor, men vill samtidigt inte se helt bortkommen ut i pisten (har ingen erfarenhet av rena puderlagg). Har åkt en hel del, och åker över hela berget. Är det gott om puder åker jag till stor del off-pist, men samtidigt drabbas man av veckor med mindre flyt då man håller till i backen. Jag hoppar inte mycket (men det händer), och gillar att droppa lite här och var. Ska tillägga att jag inte förväntar mig att dem ska fungera som racerlagg i pisten, men vill ändå kunna pressa lite utan att flyga ut i skogen. Jag har även ett par andra skidor som jag gärna använder i pisten, men kommer inte alltid ha möjlighet att ta med dem, och vill även kunna åka mellan off-pistställena med dessa lagg. Priset spelar in, vore skönt om man slapp betala över 7-8k (gärna mindre). Kan tillägga att jag åker mest i Alperna men det blir alltid ett par skiddagar i Sverige också. Efter att ha sökt runt enormt länge på forumet (inte sovit senaste nätterna) har jag sett ett par intressanta alternativ (Uppdateras löpande mer er hjälp): Völkl Katana Rossignol Super S7 Line Mothership Edit: Extremt tacksam för all hjälp jag kan få. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp