Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nicke421" data-source="post: 810718" data-attributes="member: 116420"><p>Hej, tack så mycket för alla svar.</p><p></p><p>Just nu är det väldigt många skidor uppe på tapeten och jag har lite svårt att avgöra vilka som är bäst för mig.</p><p></p><p>För att förtydliga, det jag VILL ha är: Ett par offpistlagg som GÅR att åka med i pisten (finns det?)</p><p>Jag har som sagt dålig koll på offpistlagg och vet inte exakt vad som gäller, förklara gärna. Med risk för att upprepa mig, jag förväntar mig inte att dem ska bete sig som racerlagg i pisten, jag vill bara att det ska gå att åka (har sett när jag sökt runt att det ofta kommer kommentarer om hur skidorna beter sig i pisten, vissa offpistlagg verkar vara helt okej i pisten, medan du nästan måste hoppa av vissa för att kunna åka ut i det pistade området). </p><p></p><p>Jag vill gärna ha ett par med "full rocker" (antar att det ger bättre flyt i offpisten). Det ska gärna gå att köra lite skog utan allt för mycket svårigheter och trädkrockar. </p><p></p><p>Frågan blir då egentligen om det finns ett par skidor med full rocker som bär mig i puder, och som dessutom går att åka i pisten med. (återigen; jag har ett par pistlagg, men vissa resor vill jag klara mig med ett par. Tråkigt om man inte ska kunna åka bara för att man har otur med snön.)</p><p></p><p>Jag tycker att Rossignol Super S7 verkar intressanta utifrån det jag har läst om dem. En styvare variant av S7:an verkar vara det jag söker (rätta mig om jag har fel)</p><p></p><p>Line Prophet 130 verkar också intressanta (dock ganska fula). </p><p></p><p>Kan också tillägga att jag gärna har ett par twin-tip, då jag gillar att "leka" lite baklänges. Det är dock just "lek" och dem behöver inte vara speciellt anpassade för att åka switch. </p><p></p><p></p><p>Tack igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nicke421, post: 810718, member: 116420"] Hej, tack så mycket för alla svar. Just nu är det väldigt många skidor uppe på tapeten och jag har lite svårt att avgöra vilka som är bäst för mig. För att förtydliga, det jag VILL ha är: Ett par offpistlagg som GÅR att åka med i pisten (finns det?) Jag har som sagt dålig koll på offpistlagg och vet inte exakt vad som gäller, förklara gärna. Med risk för att upprepa mig, jag förväntar mig inte att dem ska bete sig som racerlagg i pisten, jag vill bara att det ska gå att åka (har sett när jag sökt runt att det ofta kommer kommentarer om hur skidorna beter sig i pisten, vissa offpistlagg verkar vara helt okej i pisten, medan du nästan måste hoppa av vissa för att kunna åka ut i det pistade området). Jag vill gärna ha ett par med "full rocker" (antar att det ger bättre flyt i offpisten). Det ska gärna gå att köra lite skog utan allt för mycket svårigheter och trädkrockar. Frågan blir då egentligen om det finns ett par skidor med full rocker som bär mig i puder, och som dessutom går att åka i pisten med. (återigen; jag har ett par pistlagg, men vissa resor vill jag klara mig med ett par. Tråkigt om man inte ska kunna åka bara för att man har otur med snön.) Jag tycker att Rossignol Super S7 verkar intressanta utifrån det jag har läst om dem. En styvare variant av S7:an verkar vara det jag söker (rätta mig om jag har fel) Line Prophet 130 verkar också intressanta (dock ganska fula). Kan också tillägga att jag gärna har ett par twin-tip, då jag gillar att "leka" lite baklänges. Det är dock just "lek" och dem behöver inte vara speciellt anpassade för att åka switch. Tack igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp