Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 810726" data-attributes="member: 13863"><p>Darkside 128 mm</p><p>Sidestash 108 mm</p><p>Hardside 98 mm</p><p></p><p>Darkside är för övrigt fullrockad 10/11. Kanske lite i mjukaste laget om man vill köra hårt i pist. Men visst går det att carva hårt i pisten även med ett par + 110 mm skidor om de är tillräckligt vridstyva och inte allt för mjuka. Men åkningen blir i de flesta fall "stor". Dvs. inga länkade kortsvängar!</p><p></p><p>När jag läser din beskrivning låter det som ett par <strong>Völk Katana </strong> 10/11 är din skida! Se senaste numret av Åka Skidor! När det gäller K2 är det nog <strong>Sidestash</strong> som ligger närmast (även om den enbart har tiprocker). Men nog finns det anledning till många vakna nätter ... ;-)</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>Red. Lima-Ko har redigerat sitt inlägg så min kommentar avseende Sideskidornas midja är inte längre så relevant. <a href="http://k2skis.com/skis/adventure/darkside" target="_blank">Darkside</a> har fullrocker men inte twintip ...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 810726, member: 13863"] Darkside 128 mm Sidestash 108 mm Hardside 98 mm Darkside är för övrigt fullrockad 10/11. Kanske lite i mjukaste laget om man vill köra hårt i pist. Men visst går det att carva hårt i pisten även med ett par + 110 mm skidor om de är tillräckligt vridstyva och inte allt för mjuka. Men åkningen blir i de flesta fall "stor". Dvs. inga länkade kortsvängar! När jag läser din beskrivning låter det som ett par [b]Völk Katana [/b] 10/11 är din skida! Se senaste numret av Åka Skidor! När det gäller K2 är det nog [b]Sidestash[/b] som ligger närmast (även om den enbart har tiprocker). Men nog finns det anledning till många vakna nätter ... ;-) /MM Red. Lima-Ko har redigerat sitt inlägg så min kommentar avseende Sideskidornas midja är inte längre så relevant. [url=http://k2skis.com/skis/adventure/darkside]Darkside[/url] har fullrocker men inte twintip ... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp