Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nicke421" data-source="post: 810757" data-attributes="member: 116420"><p>Jag har som sagt var inte åkt på ett par offpistskidor innan. </p><p>Senaste säsongen åkte jag på Rossignol CX 80, underbara i pisten, fungerade i offpisten, men vill ha något med mer flyt och bättre bäring. Jag tävlingsåkte när jag var mindre, och skulle klassa mig själv som en mycket erfaren åkare i pisten (jag vet hur man pressar skidorna). Har åkt en hel del offpist också (trots skidval). </p><p></p><p></p><p>I vinter kommer jag att åka ner ca 3 ggr till Alperna, sedan brukar det alltid bli Åre/Vemdalen eller liknande. (20 skiddagar är lågt räknat, och det har legat över det i flera år.)</p><p></p><p></p><p>Jag har inte möjlighet att åka på skidtesterna i Tandådalen/Lindvallen/Åre, tyvärr. </p><p></p><p></p><p>Det priset är helt okej. </p><p></p><p>Jag skulle gärna få lite mer synpunkter på Rossignol Super S7, många som har haft med dem här i tråden, men knappt fått höra något om dem. Tror ni att dem skulle passa? </p><p></p><p>Kanske låter larvigt men tycker att Elan Olympus är riktigt fula. Visst det viktigaste är egenskaperna, men det är inte direkt ett minus om laggen ser okej ut. </p><p></p><p>Listan just nu: (säg gärna till om ni tycker att jag har plockat bort någon för fort, eller om någon ska läggas till)</p><p>Moment Bellafonte (ingen info i tråden)</p><p>Rossignol Super S7 (för lite info i tråden)</p><p>Völkl Katana (verkar lovande)</p><p>Elan Olympus (fula)</p><p>Line Mothership (för lite info i tråden)</p><p></p><p>om ni undrar något/behöver mer info, fråga!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nicke421, post: 810757, member: 116420"] Jag har som sagt var inte åkt på ett par offpistskidor innan. Senaste säsongen åkte jag på Rossignol CX 80, underbara i pisten, fungerade i offpisten, men vill ha något med mer flyt och bättre bäring. Jag tävlingsåkte när jag var mindre, och skulle klassa mig själv som en mycket erfaren åkare i pisten (jag vet hur man pressar skidorna). Har åkt en hel del offpist också (trots skidval). I vinter kommer jag att åka ner ca 3 ggr till Alperna, sedan brukar det alltid bli Åre/Vemdalen eller liknande. (20 skiddagar är lågt räknat, och det har legat över det i flera år.) Jag har inte möjlighet att åka på skidtesterna i Tandådalen/Lindvallen/Åre, tyvärr. Det priset är helt okej. Jag skulle gärna få lite mer synpunkter på Rossignol Super S7, många som har haft med dem här i tråden, men knappt fått höra något om dem. Tror ni att dem skulle passa? Kanske låter larvigt men tycker att Elan Olympus är riktigt fula. Visst det viktigaste är egenskaperna, men det är inte direkt ett minus om laggen ser okej ut. Listan just nu: (säg gärna till om ni tycker att jag har plockat bort någon för fort, eller om någon ska läggas till) Moment Bellafonte (ingen info i tråden) Rossignol Super S7 (för lite info i tråden) Völkl Katana (verkar lovande) Elan Olympus (fula) Line Mothership (för lite info i tråden) om ni undrar något/behöver mer info, fråga! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp