Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nicke421" data-source="post: 810802" data-attributes="member: 116420"><p>Jag är mycket nöjd med dem som pistlagg, fartstabila och klarar av att man trycker på rejält.</p><p></p><p></p><p>Ja, det skulle jag vilja påstå att jag har. </p><p></p><p></p><p>Det blir Söll, Val Thorens och Verbier. =)</p><p></p><p></p><p>Verkar vara svårt att hitta någon som har erfarenhet av Super S7... </p><p>Där har du i min mening ett par riktigt snygga lagg också (även om förra årets S7or ser bättre ut)</p><p></p><p></p><p>Katana är alltså lite bättre i pist, men tappar i offpist? (spec djupare puder?) Dem är även styvare än Super S7? Katana har väl om jag förstår det rätt bara tiprocker, medan S7 har early rise?</p><p></p><p>Super S7 är bättre i puder, men fladdrigare i pist? (ledsen om jag är trög, vill bara ha full koll på skillnaderna)</p><p></p><p></p><p></p><p>Jag tycker faktiskt att Elan Olympus är fulare än Moment Belafonte. Olympus ser lite ut som ett par barnskidor som 10-åriga jibberjabbers kör runt med. Belafonte har i alla fall lite originalitet med "kantigheten".</p><p></p><p>Just nu känns det som att står mellan: (stoppa mig om det går för fort/om jag glömmer ngn):</p><p>Völkl Katana</p><p>Rossignol Super S7</p><p>Line Mothership</p><p></p><p>Tack för engagemanget!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nicke421, post: 810802, member: 116420"] Jag är mycket nöjd med dem som pistlagg, fartstabila och klarar av att man trycker på rejält. Ja, det skulle jag vilja påstå att jag har. Det blir Söll, Val Thorens och Verbier. =) Verkar vara svårt att hitta någon som har erfarenhet av Super S7... Där har du i min mening ett par riktigt snygga lagg också (även om förra årets S7or ser bättre ut) Katana är alltså lite bättre i pist, men tappar i offpist? (spec djupare puder?) Dem är även styvare än Super S7? Katana har väl om jag förstår det rätt bara tiprocker, medan S7 har early rise? Super S7 är bättre i puder, men fladdrigare i pist? (ledsen om jag är trög, vill bara ha full koll på skillnaderna) Jag tycker faktiskt att Elan Olympus är fulare än Moment Belafonte. Olympus ser lite ut som ett par barnskidor som 10-åriga jibberjabbers kör runt med. Belafonte har i alla fall lite originalitet med "kantigheten". Just nu känns det som att står mellan: (stoppa mig om det går för fort/om jag glömmer ngn): Völkl Katana Rossignol Super S7 Line Mothership Tack för engagemanget! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp