Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 810812" data-attributes="member: 13863"><p>Katana 10/11 har fullrocker (tiprocker och early rise är väl samma sak?). SS7 (195 cm) har lite kortare skärning med 22,5 cm än Katan (197 cm) med 30,2 m. Katana är lite smalare med 111 mm i midjan jämfört med SS7 med 120 mm. Hur dessa skillnader faller ut i praktiken är svårt att avgöra ... men jag skulle tro att skidorna är tämligen likvärdiga. Skulle tro att Katana uppleves som stabilare och mer farttålig i pist ... men det är inte säkert att det är så!</p><p></p><p>Hursomhelst är både Katana och SS7 riktigt bra skidor. Välj den du tycker är snyggast eller du får bäst deal på! Personligen skulle jag definitivt välja Katanan som verkar grym!</p><p></p><p>Personligen tycker jag Mothership går bort som saknat tailrocker ... helt klart att fullrocker (tip & tail early rise) håller på att bli standard på friåkningsskidor. </p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Om nu "rocker" och "early rise" inte är samma sak, är jag tacksam för en förklaring ... ;-) DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 810812, member: 13863"] Katana 10/11 har fullrocker (tiprocker och early rise är väl samma sak?). SS7 (195 cm) har lite kortare skärning med 22,5 cm än Katan (197 cm) med 30,2 m. Katana är lite smalare med 111 mm i midjan jämfört med SS7 med 120 mm. Hur dessa skillnader faller ut i praktiken är svårt att avgöra ... men jag skulle tro att skidorna är tämligen likvärdiga. Skulle tro att Katana uppleves som stabilare och mer farttålig i pist ... men det är inte säkert att det är så! Hursomhelst är både Katana och SS7 riktigt bra skidor. Välj den du tycker är snyggast eller du får bäst deal på! Personligen skulle jag definitivt välja Katanan som verkar grym! Personligen tycker jag Mothership går bort som saknat tailrocker ... helt klart att fullrocker (tip & tail early rise) håller på att bli standard på friåkningsskidor. /MM PS! Om nu "rocker" och "early rise" inte är samma sak, är jag tacksam för en förklaring ... ;-) DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp