Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 810825" data-attributes="member: 46762"><p>Jag har inte åkt SS7, och saknar många centimeter och kilon för att tillföra något till diskussionen, men...</p><p></p><p>jag har en polare, iofs. inte så mycket tyngre än mig, lite längre, men med en löjligt bra teknik och otroligt mycket friåkningsrutin och som därför är i ungefär samma situation. Han gjorde säsong i Verbier med XXL 194 som varjedagsskida och senaste säsongen har han kört på just Mo-ship i 195. Samma stabilitet som XXL, men mer flyt och roligare till vardags... Nu spanar han mycket på just Katana 197 som troligtvis blir som en MS med ännu mer flyt och lekfullhet. jag tror vi har snackat lite om SS7, men den har väl lite halvt gått bort pga priset.</p><p></p><p>Personligen så föredrar jag funshapes likt S7 framför mer klassiska verk som Katana och Mothership. En välbyggd funshape som inte är så jibbig i geometrin kan nästan leverera samma prestanda som en vanlig fullängdare... Men i puder så tycker jag att det blir en väldigt stor skillnad på att åka något med lite nytänk, speciellt early taper. Där vill man ju ha så lite SG/GS-tänk som möjligt, man vill ju leka!</p><p></p><p>MM, Mo-ships metall gör att den efter ganska hård åkning får en bättre rocker och en lätt tailrocker... ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 810825, member: 46762"] Jag har inte åkt SS7, och saknar många centimeter och kilon för att tillföra något till diskussionen, men... jag har en polare, iofs. inte så mycket tyngre än mig, lite längre, men med en löjligt bra teknik och otroligt mycket friåkningsrutin och som därför är i ungefär samma situation. Han gjorde säsong i Verbier med XXL 194 som varjedagsskida och senaste säsongen har han kört på just Mo-ship i 195. Samma stabilitet som XXL, men mer flyt och roligare till vardags... Nu spanar han mycket på just Katana 197 som troligtvis blir som en MS med ännu mer flyt och lekfullhet. jag tror vi har snackat lite om SS7, men den har väl lite halvt gått bort pga priset. Personligen så föredrar jag funshapes likt S7 framför mer klassiska verk som Katana och Mothership. En välbyggd funshape som inte är så jibbig i geometrin kan nästan leverera samma prestanda som en vanlig fullängdare... Men i puder så tycker jag att det blir en väldigt stor skillnad på att åka något med lite nytänk, speciellt early taper. Där vill man ju ha så lite SG/GS-tänk som möjligt, man vill ju leka! MM, Mo-ships metall gör att den efter ganska hård åkning får en bättre rocker och en lätt tailrocker... ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp