Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 811228" data-attributes="member: 46762"><p>För att kunna ge "vettiga och hälsosamma" tips om bindningar behöver vi veta vad du brukar skruva dina bindningar till... Ett millimetermått på dina pjäxors yttersula kan hjälpa utifrån de fakta som vi redan har.</p><p></p><p>Om vi antar att du brukar skruva till typ 11 så har du god marginal för alla tre som snej tipsade om, Marker Jester, Rossi FKS/Look Pivot 18 och Salomon STH16.</p><p></p><p>jag tycker Jestern slits lite väl mycket för pengarna man lägger ned (har inte haft något par själv, bara teståkt med halvbra intryck). FKS/Pivot är solida bindningar men riktigt bra funktion, priset är däremot riktigt högt nuförtiden. FKS'en matchar ju jäkligt bra med SS7 om inte annat! STH16 är lättmekad och väldigt smidig i handhavandet, lite billigare också. Personligen kommer jag köra med STH på 3 skidor i vinter, och med FKS på 2 par skidor. Jämnt skägg, handlar mer om vad man vill prioritera. STH är mycket lättare att kliva i och ur, medan FKS kanske känns lite skönare att ha när man rockar tajt skog och vill ha lite lägre ställt, men ändå kunna köra hårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 811228, member: 46762"] För att kunna ge "vettiga och hälsosamma" tips om bindningar behöver vi veta vad du brukar skruva dina bindningar till... Ett millimetermått på dina pjäxors yttersula kan hjälpa utifrån de fakta som vi redan har. Om vi antar att du brukar skruva till typ 11 så har du god marginal för alla tre som snej tipsade om, Marker Jester, Rossi FKS/Look Pivot 18 och Salomon STH16. jag tycker Jestern slits lite väl mycket för pengarna man lägger ned (har inte haft något par själv, bara teståkt med halvbra intryck). FKS/Pivot är solida bindningar men riktigt bra funktion, priset är däremot riktigt högt nuförtiden. FKS'en matchar ju jäkligt bra med SS7 om inte annat! STH16 är lättmekad och väldigt smidig i handhavandet, lite billigare också. Personligen kommer jag köra med STH på 3 skidor i vinter, och med FKS på 2 par skidor. Jämnt skägg, handlar mer om vad man vill prioritera. STH är mycket lättare att kliva i och ur, medan FKS kanske känns lite skönare att ha när man rockar tajt skog och vill ha lite lägre ställt, men ändå kunna köra hårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp