Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Slogen" data-source="post: 811691" data-attributes="member: 94697"><p>"Öhö ... din motivering "Thats all" är inte speciellt övertygande ... kan du inte bättre? "</p><p></p><p>Allt man skriver här är väl subjektive råd baserat på personliga ärfarenheter eller? Detta var min rekomendation baserat på vad trådstartaren frågade efter och dom 3 skidorna han kollade på.</p><p></p><p>200cm och 90 kg = stor kille! Då är det bra att ha några skidor som är lite kraftige. Moshipen har metall och är hyfsat styva. </p><p>Jag har åkt båda S7 och mothership, och mothership kan jag gärna åka en hel dag i pist med (trevlig sidecut och bra grepp) och den är grym i vekslande snö och ger mer än bra nog flyt med lite fart. SS7 är en bra skida det med, metall och det hela, men även om den är en bra bit bättre än S7'an ville jag inte tagit den som enda skida till alperna. Igen min personlige mening.</p><p></p><p>Skönt att få skit från en gubbe som tror fullrocker är det samma som early rise och siterar SC's produktbeskrivning.. kan du inte bättre??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Slogen, post: 811691, member: 94697"] "Öhö ... din motivering "Thats all" är inte speciellt övertygande ... kan du inte bättre? " Allt man skriver här är väl subjektive råd baserat på personliga ärfarenheter eller? Detta var min rekomendation baserat på vad trådstartaren frågade efter och dom 3 skidorna han kollade på. 200cm och 90 kg = stor kille! Då är det bra att ha några skidor som är lite kraftige. Moshipen har metall och är hyfsat styva. Jag har åkt båda S7 och mothership, och mothership kan jag gärna åka en hel dag i pist med (trevlig sidecut och bra grepp) och den är grym i vekslande snö och ger mer än bra nog flyt med lite fart. SS7 är en bra skida det med, metall och det hela, men även om den är en bra bit bättre än S7'an ville jag inte tagit den som enda skida till alperna. Igen min personlige mening. Skönt att få skit från en gubbe som tror fullrocker är det samma som early rise och siterar SC's produktbeskrivning.. kan du inte bättre?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)
Tillbaka
Topp