Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp sökes för någon som är nybörjare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 1017605"><p>i min värld (om jag hade stått innanför disken på en skiduthyrning ex.) så låter det som att för "någon som är en i stort sett total nybörjare" så skulle jag hålla mig under en midja på 100mm, men förmodligen för att vara mer exakt mellan 90-95mm. varför? tjockare plank kan upplevas tunga & klumpiga om man ej åkt så mycket samt att de även kan upplevas som "bökiga" i pisten eftersom man kanske ej åker med den fart & tryck för att en sådan skida kommer till sin rätt. spontant kommer jag att tänka på völkl kendo/bridge, fischer watea 88/96, extrem pt/å-bahn (lr beggad calibre!), k2 iron maiden revival som exempel. ha tålamod å far på skidtesten i nov/dec för att bena ut vad som känns rätt för dig. finns också mycket att läsa inom detta på tidigare trådar, men framförallt: kika på beggat-marknaden!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 1017605"] i min värld (om jag hade stått innanför disken på en skiduthyrning ex.) så låter det som att för "någon som är en i stort sett total nybörjare" så skulle jag hålla mig under en midja på 100mm, men förmodligen för att vara mer exakt mellan 90-95mm. varför? tjockare plank kan upplevas tunga & klumpiga om man ej åkt så mycket samt att de även kan upplevas som "bökiga" i pisten eftersom man kanske ej åker med den fart & tryck för att en sådan skida kommer till sin rätt. spontant kommer jag att tänka på völkl kendo/bridge, fischer watea 88/96, extrem pt/å-bahn (lr beggad calibre!), k2 iron maiden revival som exempel. ha tålamod å far på skidtesten i nov/dec för att bena ut vad som känns rätt för dig. finns också mycket att läsa inom detta på tidigare trådar, men framförallt: kika på beggat-marknaden!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidhjälp sökes för någon som är nybörjare!
Tillbaka
Topp