Skidhjälp!

Friida93

Ny medlem
Skidhjälp!
Tjaa alla!

Jag ska köpa ett par skidor men vet dock inte vilka man ska köpa, har inte kollat upp några speciella heller. Men vad är typ bäst om man är medelgod åkare?? :)

Skidhjälp!
Typ bäst är att du talar om var och hur du tänker åka. Din erfarenhet, vad du åkt på för skidor tidigare. Hur mycket du väger och vilka egenskaper du värdesätter hos ett par skidor ... börja med det! :-)

/MM

Skidhjälp!
Mountain_Man sa:
Typ bäst är att du talar om var och hur du tänker åka. Din erfarenhet, vad du åkt på för skidor tidigare. Hur mycket du väger och vilka egenskaper du värdesätter hos ett par skidor ... börja med det! :-)

/MM
<3 för vänligt svar - hade varit lätt att vara dryg (säger cynisk internet-medborgare...)

.pickpack

Skidhjälp!
För en åkare av din typ är det väldigt lätt att välja skidor. Det är bara att gå till en godtycklig stor sportaffär och plocka något av fjolårsmodell i lämplig längd i reahyllan. Skippa twintips och bredare grejor om du inte uttryckligen vill ha det. 70-85 mm midjebredd och med en grafik som matchar skidjackan så är du hemma. Vad du än väljer kommer du att åka in dig på dom och tycka att dom är bäst efter en vecka.

Skidhjälp!
Det som typ är bäst, i min värld, om man anser sig vara en medelgod åkare är att köra utför på ett par vita snabba - längdskidor. Problemet blir att kriga med/undgå SLAO, om vi pratar betald och anlagd pist-körning. Men fördelen är att du efter en vinter med dessa, kanske kommer att tillhöra det övre segmentet åkare (då vi talar skills) - när du hoppar på utförslaggen igen.

"Tänka fritt är stort men tänka rätt är större", om man får lita till de lärda akademikerna i manchester-jeans :)

Skidtest/hyra varpå beggköp för ca 500-1000 kr kan också bjuda på vettiga svar i den skidåkande tillvaron.

Senast ändrad:
Skidhjälp!
Haha okej :) Men det låter ju bra för då kan jag ta dem längdskidorna jag redan har istället då :) Så behöver jag inte kolla efter några slalomskiiis :D Awesome . Mission accomplished ^^

Tillbaka
Topp