Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skidinspiration sökes, turbar + 125mm puder-/offpist-skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OHellsing" data-source="post: 1065767" data-attributes="member: 108610"><p>Hej</p><p>Jag har åkt Scrapper 190cm som puderskidor hela förra säsongen. </p><p></p><p>MNO har ju som vanligt träffat rätt i sin beskrivning, men jag kommer att lägga till några små saker. </p><p></p><p>Jag upplever att Scrapper är ett par skidor för stordåd. Jag tycker att skidan går bättre ju fortare jag åker (i mjuk snö) och jag är aldrig orolig över att inte få det stödet som behövs i en landning. </p><p></p><p>3D skärningen tar lite tid att åka in sig på i pisten. I mjuk snö så känns det helt naturligt, men det är som bekant rätt mycket skida att hålla reda på och bristen/avsaknaden av skärning under foten märks ibland. Men det går ganska snabbt över och bidrar då till en skida som är lätt att slappna av på. </p><p></p><p>Trimmet är 89/1,6 från fabrik, det lite större hängningen är inget som ska trimmas bort enl mig. Den gör sig väldigt bra. </p><p></p><p>Rek. Monteringspunkt sitter rätt långt bak, mina monterades +2cm från det enl rekommendation från Scott själva. Testa gärna, men jag hade nog gått fram ännu någon cm om jag hade fått välja igen. </p><p></p><p>Storleken: Det går inte att skoja bort att skidorna är 124mn undrar foten. Det märks som flyt i puder och som plåga i pisten. Tyvärr så tycker jag inte att Punisher är en mindre modell av Scrapper, trots att måtten och rockern ser så ut. Känslan i Punisher hittade jag inte rätt på, trots nästa tre hela dagar på dom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OHellsing, post: 1065767, member: 108610"] Hej Jag har åkt Scrapper 190cm som puderskidor hela förra säsongen. MNO har ju som vanligt träffat rätt i sin beskrivning, men jag kommer att lägga till några små saker. Jag upplever att Scrapper är ett par skidor för stordåd. Jag tycker att skidan går bättre ju fortare jag åker (i mjuk snö) och jag är aldrig orolig över att inte få det stödet som behövs i en landning. 3D skärningen tar lite tid att åka in sig på i pisten. I mjuk snö så känns det helt naturligt, men det är som bekant rätt mycket skida att hålla reda på och bristen/avsaknaden av skärning under foten märks ibland. Men det går ganska snabbt över och bidrar då till en skida som är lätt att slappna av på. Trimmet är 89/1,6 från fabrik, det lite större hängningen är inget som ska trimmas bort enl mig. Den gör sig väldigt bra. Rek. Monteringspunkt sitter rätt långt bak, mina monterades +2cm från det enl rekommendation från Scott själva. Testa gärna, men jag hade nog gått fram ännu någon cm om jag hade fått välja igen. Storleken: Det går inte att skoja bort att skidorna är 124mn undrar foten. Det märks som flyt i puder och som plåga i pisten. Tyvärr så tycker jag inte att Punisher är en mindre modell av Scrapper, trots att måtten och rockern ser så ut. Känslan i Punisher hittade jag inte rätt på, trots nästa tre hela dagar på dom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skidinspiration sökes, turbar + 125mm puder-/offpist-skida
Tillbaka
Topp