Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Skidinstruktör, vad är detta för trams!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="edgeman" data-source="post: 130414" data-attributes="member: 14688"><p>Blackriverpaint: Ja, se på alperna t.ex där är ju skidläraryrket ett "fint" yrke om jag tillåts uttrycka mig så. Men samtidigt som svenska fjällen satsar mer på sommarsäsongen borde en del av oss skidlärare kunna utbilds mer mot det och få första tjing på jobb (förutsatt att vi har den kompetens som krävs då givetvis) Detta skulle både anläggning och "vi" tjäna på genom att vi får en kontinuitet i arbete osv.</p><p></p><p>Pfister:</p><p>Där i ligger väl en del av problemet också, det får inte bli för dyrt. Och hur löser man det?</p><p></p><p>Jag tror att Skidskolan och vi som skidlärare kan gå ut hårdare med vår marknadsföring. Ett delat liftåk kan mycket väl leda till en bokad lektion. Att höra sig för om gästen kanske har stuga i området och planerar en vecka/weekend till under året och erbjuda/sälja in skidskola då.</p><p>Här finns dock en gräns som jag ser det för man vill ju inte tvinga på gästen en tjänst som hon/han inte vill ha. Men jag tror att bara att genom att direkt fråga/upplysa fler personer om fördelarna med att faktiskt gå i skidskola (det är väl få som blir sämre efter en privatlektion får vi hoppas...) tror jag att vi kan vinna många kunder. Och väl där är det viktigt att se till att kunden blir nöjd så berättar han för sin granne att "skidskola var inte så dumt och jag hade mer behållning av resten av veckan tack vare det" grannen provar, grannen berättar för sin kusin osv..</p><p>Vi, Skidlärarna, måste skapa den positiva trenden tror jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="edgeman, post: 130414, member: 14688"] Blackriverpaint: Ja, se på alperna t.ex där är ju skidläraryrket ett "fint" yrke om jag tillåts uttrycka mig så. Men samtidigt som svenska fjällen satsar mer på sommarsäsongen borde en del av oss skidlärare kunna utbilds mer mot det och få första tjing på jobb (förutsatt att vi har den kompetens som krävs då givetvis) Detta skulle både anläggning och "vi" tjäna på genom att vi får en kontinuitet i arbete osv. Pfister: Där i ligger väl en del av problemet också, det får inte bli för dyrt. Och hur löser man det? Jag tror att Skidskolan och vi som skidlärare kan gå ut hårdare med vår marknadsföring. Ett delat liftåk kan mycket väl leda till en bokad lektion. Att höra sig för om gästen kanske har stuga i området och planerar en vecka/weekend till under året och erbjuda/sälja in skidskola då. Här finns dock en gräns som jag ser det för man vill ju inte tvinga på gästen en tjänst som hon/han inte vill ha. Men jag tror att bara att genom att direkt fråga/upplysa fler personer om fördelarna med att faktiskt gå i skidskola (det är väl få som blir sämre efter en privatlektion får vi hoppas...) tror jag att vi kan vinna många kunder. Och väl där är det viktigt att se till att kunden blir nöjd så berättar han för sin granne att "skidskola var inte så dumt och jag hade mer behållning av resten av veckan tack vare det" grannen provar, grannen berättar för sin kusin osv.. Vi, Skidlärarna, måste skapa den positiva trenden tror jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Skidinstruktör, vad är detta för trams!
Tillbaka
Topp