Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skidinstruktörsutbildning Bad Gastein
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1138416" data-attributes="member: 11566"><p>Kul att du vill satsa på att gå på instruktörsutbildning!</p><p></p><p>Förstod det som att den var sanktionerad av / under SLAO vilket är ett måste för att kunna gå vidare med steg 2 osv. vilket är bra. Sedan tycker jag det är lite översälj från deras sida om kursens förträfflighet i praktiken, tror det blir mycket svårt att få jobb utomlands med en svensk steg 1, många lokala skidskolor promotar sina egna och har begränsande regler på hur många utländska skidlärare utan examen det får finnas osv. I Sverige finns det inga regelrätta regler men jag tror att Skistar kräver minst steg 2 för att man ska få jobba helsäsong och därför köper dom in den centralt till sina ”säsongare”. </p><p></p><p>Med det mer formella sagt så är priset på kursen inte överdrivet dyrt, Friluftsfrämjandet Väst brukar köra en steg 1 i alperna också och då är det kanske några kronor billigare. Eftersom jag känner instruktörerna på Friluftsfrämjandet så är jag naturligtvis positivt partisk ;-)</p><p></p><p>safe turns</p><p>/Carl</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1138416, member: 11566"] Kul att du vill satsa på att gå på instruktörsutbildning! Förstod det som att den var sanktionerad av / under SLAO vilket är ett måste för att kunna gå vidare med steg 2 osv. vilket är bra. Sedan tycker jag det är lite översälj från deras sida om kursens förträfflighet i praktiken, tror det blir mycket svårt att få jobb utomlands med en svensk steg 1, många lokala skidskolor promotar sina egna och har begränsande regler på hur många utländska skidlärare utan examen det får finnas osv. I Sverige finns det inga regelrätta regler men jag tror att Skistar kräver minst steg 2 för att man ska få jobba helsäsong och därför köper dom in den centralt till sina ”säsongare”. Med det mer formella sagt så är priset på kursen inte överdrivet dyrt, Friluftsfrämjandet Väst brukar köra en steg 1 i alperna också och då är det kanske några kronor billigare. Eftersom jag känner instruktörerna på Friluftsfrämjandet så är jag naturligtvis positivt partisk ;-) safe turns /Carl [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skidinstruktörsutbildning Bad Gastein
Tillbaka
Topp