Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidköp i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="seawolf" data-source="post: 52336" data-attributes="member: 35053"><p>Tjena!!</p><p></p><p>Det kanske är billigare att köpa in ett par nya skidor i kanada men tänk på tullen sen. Köpte själv 2 par skidor förra säsongen och blev stoppad i danska tullen (kastrup). Fick betala 3500 svenska i skatt och eftersom jag in på grönt, dvs att jag inte hade något att förtulla så fick jag böta 3500 svenska också. Slutsats. Inga billiga skidor längre!!!</p><p></p><p>Man måste betala skatt till EU om varan du för in överstiger 1200-1300 svenska, något sånt.</p><p></p><p>Men man kan ju ha tur...</p><p></p><p>/Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="seawolf, post: 52336, member: 35053"] Tjena!! Det kanske är billigare att köpa in ett par nya skidor i kanada men tänk på tullen sen. Köpte själv 2 par skidor förra säsongen och blev stoppad i danska tullen (kastrup). Fick betala 3500 svenska i skatt och eftersom jag in på grönt, dvs att jag inte hade något att förtulla så fick jag böta 3500 svenska också. Slutsats. Inga billiga skidor längre!!! Man måste betala skatt till EU om varan du för in överstiger 1200-1300 svenska, något sånt. Men man kan ju ha tur... /Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidköp i Kanada
Tillbaka
Topp