Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidköp i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="seawolf" data-source="post: 52340" data-attributes="member: 35053"><p>Mina skidor var ganska välkörda. Hade kört på dom i 3 månader, så det spelar ingen roll. Vi har kollat upp det, fanns inget att göra åt det.</p><p></p><p>Vad beträffar tullen så var det en kombination av min egen dumhet och att tullaren typ lirka ut det ur mig. Rest i 24 timmar och trött och hungrig och 2 timmar från hemmet (varit borta i 4 månader) då tänkte man inte 100 procentigt klart heller. Dessutom hade inte vi tänkt så mycket på att man skulle behöva betala en halv förmögenhet till EU heller. Men en sak är säker. Danskarna älskar att sätta dit oss svenskar och drar sig inte för det heller. Om tullaren misstänker att man köpt dom utomlands och du säger nej och inte kan visa upp kvitton så kan dom ta skatten ändå (har jag för mig). Kan man inte betala där så tar dom skidorna så får man komma och lösa ut dom senare.</p><p></p><p></p><p>Se upp!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="seawolf, post: 52340, member: 35053"] Mina skidor var ganska välkörda. Hade kört på dom i 3 månader, så det spelar ingen roll. Vi har kollat upp det, fanns inget att göra åt det. Vad beträffar tullen så var det en kombination av min egen dumhet och att tullaren typ lirka ut det ur mig. Rest i 24 timmar och trött och hungrig och 2 timmar från hemmet (varit borta i 4 månader) då tänkte man inte 100 procentigt klart heller. Dessutom hade inte vi tänkt så mycket på att man skulle behöva betala en halv förmögenhet till EU heller. Men en sak är säker. Danskarna älskar att sätta dit oss svenskar och drar sig inte för det heller. Om tullaren misstänker att man köpt dom utomlands och du säger nej och inte kan visa upp kvitton så kan dom ta skatten ändå (har jag för mig). Kan man inte betala där så tar dom skidorna så får man komma och lösa ut dom senare. Se upp!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidköp i Kanada
Tillbaka
Topp