Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidköp- Kluven. Katana VS Prophet 115?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jolfh" data-source="post: 820371" data-attributes="member: 90307"><p>Inte för att jag är någon expert men jag har köpt ett par Katanor 190 cm 10/11. Det jag kan säga att det är mycket skida! Jag har dock lite svårt att se Katanorna som one-quiver om du ska utbilda dig till skidinstruktör - de inbjuder kanske inte till piståkning med låg fart och liten svängradie. Men det kanske du redan har tänkt på.</p><p></p><p>Du är ju inte så tung så griffon räcker säkert i de flesta lägen. Men om du står på ordentlig - nu menar jag ordentligt -så kan det ju vara skönt att veta att man kan skruva upp över 12. Kanske salomon STH 14 driver kan vara ett bättre alternativ? Då får du lite större marginaler samtidigt som priset ligger någonstans mellan de två andra beroende på inköpsställe.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jolfh, post: 820371, member: 90307"] Inte för att jag är någon expert men jag har köpt ett par Katanor 190 cm 10/11. Det jag kan säga att det är mycket skida! Jag har dock lite svårt att se Katanorna som one-quiver om du ska utbilda dig till skidinstruktör - de inbjuder kanske inte till piståkning med låg fart och liten svängradie. Men det kanske du redan har tänkt på. Du är ju inte så tung så griffon räcker säkert i de flesta lägen. Men om du står på ordentlig - nu menar jag ordentligt -så kan det ju vara skönt att veta att man kan skruva upp över 12. Kanske salomon STH 14 driver kan vara ett bättre alternativ? Då får du lite större marginaler samtidigt som priset ligger någonstans mellan de två andra beroende på inköpsställe. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidköp- Kluven. Katana VS Prophet 115?
Tillbaka
Topp